teTeX

Ziemek Borowski ziembor w FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL
Wto, 16 Lut 1999, 18:00:47 CET

[wtorek, 16 luty 1999], Marcin Dalecki napisał(a):

> Poniewaz wciaz nadal nie udalo mi sie scignac pelnego CVS-u PLD,
> chcialbym spytac czy ktos troszczyl sie juz o instalacje TeX-a?
tak i nie. tj. ja mam rozgrzebanego, ale ostatnio nie mam na
nic sensownego czasu.

> Bowiem ostatnio wlasnie instalowalem cos podobnego na bazie RedHat 5.2
> dla kumpla studiujacego slawistyke i historie. Przygotowalem wiec
> odpowiednie laty do wspomagania jezykow: polski, rosyjski itp.
Co znaczy łaty? W szczególności MeX/platex nie bardzo nadają się na łatę
bo razem mają 1.5Mb+1.8 PSowe fonty.
Chyba, że ta łata, jest podobna do tego co ostatnio zrobił Gafton w rawhide:
- enable italian formatting
polegające na właczeniu w pliku konfiguracyjnym włoskiej hypenacji.
Dla jasności: w tetexu i TeXLive pod Unices robi się to narządkiem texconfig,
a dokładniej texconfig hyphen, wywołującym $EDITOR na tymże language, a potem
generującym odpowiednie formaty. Późniejsze, po skompilowaniu i
spakowaniu w RPMa, wywoływanie rozwala pliki formatów niszcząc
możliwość ich weryfikacji:
.5....T   /usr/share/texmf/ls-R
..5....T   /usr/share/texmf/tex/generic/config/language.dat
S.5....T   /usr/share/texmf/web2c/amstex.fmt
S.5....T   /usr/share/texmf/web2c/amstex.log
S.5....T   /usr/share/texmf/web2c/elatex.efmt
S.5....T   /usr/share/texmf/web2c/elatex.log
S.5....T   /usr/share/texmf/web2c/etex.efmt
S.5....T   /usr/share/texmf/web2c/etex.log
S.5....T   /usr/share/texmf/web2c/lambda.fmt
S.5....T   /usr/share/texmf/web2c/lambda.log
S.5....T   /usr/share/texmf/web2c/latex.fmt
S.5....T   /usr/share/texmf/web2c/latex.log
S.5....T   /usr/share/texmf/web2c/tex.fmt
S.5....T   /usr/share/texmf/web2c/tex.log
S.5....T   /usr/share/texmf/web2c/latex.fmt
S.5....T   /usr/share/texmf/web2c/latex.log

i generalnie zawartość /usr/share/texmf/web2c
ale z drugiej strony nie jesteśmy w stanie włączyć
wszystkich wzorców przenoszenia (rejestry texowe do tego nie wystarczą).

a podesłałbyś to?

--
Ziemek Borowski ZB137-RIPE http://faq-bot.ziembor.waw.pl/zmb/