Letr[1]: Pewne zalecenie i jego przypomnienie

Śro, 17 Lut 1999, 16:18:20 CET

On Wed, 17 Feb 1999, Marcin Dalecki wrote:
[..]
> Wolałbym więc aby stosować gdzie się da ncurses i koniec.
> A szczerze mówiąc to bym nawet wolał niewidzieć *NIGDZIE* tego
> pfuj slang...
> Według zasady: Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego.
>
> Dodatkowo sugerowałbym gorąco rozbicie pakietu ncurses na właściwe
> ncurses,
> C++ bindings, Ada bindings, form i menu, albowiem nie spotakłem się jak
> do tej pory
> jeszcze z *ŻADNĄ* aplikacją która by te biblioteki (to kolejne zbędne
> GNU-"extensions") stosowała i można je sobie w dystrybucji śmiało
> [...]

Marcin to co sformułowałem do pewnego stopnia było że tak powiem
intuicyjne i poparte wiedzą wynikającą z praktyki i fragmentów wniosków z
obserwacji otoczenia, a nie analizą nawet powieżchowną kodu tych
bibliotek. Lepiej znasz niektóre rzeczy i lepiej w związku z tym potrafisz
ocenić wartość powyższego.

Może rzeczywiście nie głupim byłoby kompletne odejście od slang. W
przypadku mc powinno to byc możliwe niemniej mamy też kilka RH dodatków
korzystających z newtl i slang jak Xconfigurator czy inne takie, z których
zrezygnowanie ze względu na to, że są to małe i dość poręcznymi
narzędziami nie byłoby chyba zdrowe z racji tego, że może ciężko byłoby
znaleźć dla nich funkcjonalne zamienniki (?). Na dłuższą metę możnaby
zapewne założyć że takie odejście ma być wrecz celem, a narazie dążyć do
minimalizacji pola na jakim jest obecnie używany slang (chyba się z tym
zgodzisz) czyli tak mniej więcej to co pod koniec poprzedniego listu
zgłosiłem.

Zakładając, że ostatecznie kiedyś odejdziemy od slang to trzeba by albo
poprzerabiać te RH dodatki na używanie ncurses albo szukać funkcjonalnych
zamienników -> Czyli w zasadzie już możemy próbować tu penetrować dalsze
obszary własnie w tych dwuch kierunkach -> Czyli np. wszelkie wnioski co
do tego jak przerabiać aplikacje w newtl/slang na ncurses lub istnienie
jakiś odpowiedników RH dodatków byłyby tu dość cenne.

Co do binding to oczywiście .. wydzielić w podpakiety. Przypomina mi się
ruch RH jakie czas jakiś temu był przez nich wykonany. Otóż jakiś czas
temu pakiet ncurses zawierał C++ bindings ale to tak głupio wyglądało żeby
jedna z podstawowych bibliotek determinowała od razu instalację
libstdc++. Jakoś się nad tym mało kto widać tam zastanawiał gdyż zamiast
wydzielić C++ z ncurses poprostu zaczęto to kompilować bez wsparcia dla
C++ :> Taki purp zdaje się, że korzysta właśnie z c++ bindings w ncurses.