rhs-printfilters?

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Nie, 21 Lut 1999, 12:13:05 CET

Sun, 21 Feb 1999, Michał Kuratczyk pisze:

> Nie bardzo wiem co to jest, ale z nazwy do zamiennikiem może być
> magicfilter, który jest już zrobiony.

Ściągnąłem, obejrzałem, zainstalowałem. Fajny. Inaczej zrobiony od
redhatowskiego rhs-printfilters, co ma wady i zalety.

Sercem rhs-printfilters są skrypty /usr/lib/rhs/rhs-printfilters/*
o nazwach typu jpeg-to-pnm.fpi. Filtr wyszukuje najkrótszą ścieżkę
konwertującą rozpoznany przez `file` wejściowy format poprzez jakieś
pośrednie na odpowiedni wyjściowy (najczęściej Postscript).

magicfilter ma w pliku konfiguracyjnym dla danej drukarki zapisane sposoby
rozpoznawania formatów wraz z przypisanymi im filtrami. Po przejściu przez
taki filtr w zależności od jego atrybutu wynikowy plik może być sprawdzany
ponownie, do skutku.

Zalety rhs-printfilters: Pakiety mogą doinstalowywać
tam własne filtry (tak zrobił u mnie tetex i libgr),
chociaż gorzej z dodawaniem własnych konwersji nazw formatów
`file` -> fragment_nazwy_pliku_w_/usr/lib/rhs/rhs-printfilters/.
Można definiować konwersje danego formatu na wiele pomocniczych formatów
i w zależności od potrzeb zostanie wybrana odpowiednia. Do tego jest
dodany okienkowy konfigurator. Opcje (np. rozmiar papieru, eof, konwersja
końców linii) są zapisane w osobnych plikach. Konwersja się na pewno nie
zapętli. Zasady konwersji są wspólne dla różnych drukarek.

Zalety magicfilter: Jest prostszy. Dekompresja może być definiowana
w jednolity sposób razem z innymi formatami (w rhs-printfilters nie byłoby
a priori wiadomo, co powstaje po rozgzipowaniu, dlatego logika dekompresji
jest zaszyta w głównym skrypcie). Mogą być drukowane również różne pliki
np. praktycznie tekstowe, które `file` rozpoznaje i nazywa w szczególny
sposób (np. TeXowe *.aux). Różne drukarki mogą mieć różne zasady konwersji
(np. bezpośrednio na format drukarki, a nie na postscript) (tak, to może
być wada albo zaleta).

W sumie trochę bardziej podoba mi się magicfilter. Chciałoby się
dodać mu zalety rhs-printfilter. Na razie można się bez nich obyć -
w praktyce wystarczy, że definiuje trochę konwersji, do których programy
niekoniecznie muszą być zainstalowane... Ale można by go udoskonalić
przez założenie katalogu, do którego pakiety mogą sobie dodawać własne
reguły konwersji (niezależne od drukarki), i ewentualnie przenieść
do tych pakietów niektóre konwersje.

Ktoś oglądał inne pakiety tego rodzaju? Są lepsze?

magicfilter chce używać jakiegoś /usr/bin/djscript. Skąd to wziąć?

PS. Czy naprawdę lpr przy domyślnych uprawnieniach musi mieć zablokowane
wszystkie programy dla zwykłych użytkowników? Denerwuje mnie, że po
zainstalowaniu mnóstwa pakietów z PLD-devel muszę nadawać prawa dostępu,
żeby to w ogóle działało dla kogoś poza rootem, albo dodawać wszystkich
użytkowników do różnych grup i pamiętać o tych grupach przy zmianach
zbioru użytkowników. Nie oglądałem addusera, więc może coś takiego już
jest, ale czy nie przydałoby się, żeby był gdzieś określany domyślny
zestaw grup, do których są dodawani nowi użytkownicy, tak żeby można
było sobie wygodnie ustawić, że np. domyślnie ludzie mogą drukować?

--
 __("<    Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://kki.net.pl/qrczak/