=?iso-8859-2?Q?=22Uniwersalny=22_=2Fetc=2Fprofile_=28Fwd_-_nad es=B3a=B3?= =?iso-8859-2?Q?=28a=29_joshua2=40ciapek=2Euci=2Eagh=2Eedu=2Epl =29?=

Śro, 24 Lut 1999, 16:33:37 CET

On Wed, 24 Feb 1999, Arkadiusz Miśkiewicz wrote:

> 	Tomek, zobacz co z tego można jeszcze wykorzystać ...

OK.
if [ "$SHELL" = "/bin/pdksh" -o "$SHELL" = "/bin/ksh" ]; then
 PS1="! $ "
elif [ "$SHELL" = "/bin/zsh" ]; then
 PS1="%m:%~%# "
elif [ "$SHELL" = "/bin/ash" ]; then
 PS1="$ "
else
 PS1='\h:\w\$ '
fi
PS2='> '

Tutaj widać pewną pomyłkę gdyż zsh nie korzysta z /etc/profile (ma własne
/etc/zprofile .. przynajmniej tak wynika z mana). W gruncie rzeczy też
dość dziwnie bo w konf jaka jest w profile to każdy z tych shelli ma
innego prompta (chyba że to zamierzone).

[..]
# Set up the LS_COLORS and LS_OPTIONS environment variables for color ls:
if [ "$SHELL" = "/bin/zsh" ]; then
 eval `dircolors -z`
elif [ "$SHELL" = "/bin/ash" ]; then
 eval `dircolors -s`
else
 eval `dircolors -b`
fi

To jeżeli już w postaci skryptu w /etc/profile.d/ instalowanego przez
fileutils ale zdaje się, że tego akurat nie potrzebujemy tego, a jeżeli
już to alias ls="ls --color=tty" (w starym stable przez pomyłkę wrzuciłem
ls="ls --color" :>).

Tak czy inaczej w /etc/profile powinno być jak najmniej, a reszta
rozszerzeń powinna przychodzić z odpowiednimi pakietami i wpadać w
/etc/profile.d/*

Zaraz jeszcze potestuję to co zrobiłem (w międzyczasie byłem na obiedzie
więc nie było kiedy) i jeżeli nie będzie tam jakiś widocznych błędów to
pierwszą przymiarkę wrzucę do CVS.