Historia pewnego suid root .. i pierwszypomysł na finał opowiadania

Marek Obuchowicz elephant w shadow.eu.org
Czw, 25 Lut 1999, 19:49:21 CET

On Thu, 25 Feb 1999, Andrzej Nakonieczny wrote:

> OK, ale spójrz na to inaczej. Wyobraź sobie serwer dostępowy na którym
> zainstalowane jest pppd. Teraz część userów ma możliwość podłączenia się do
> niego przez modem (jest utworzona specjalna grupa ppp a w niej dopisani
> userzy oraz ppp ma właściciela root:ppp i uprawnienia 4750). W takim
> przypadku byle dowcipniś z tej grupy może spróbować uruchomić ppp z takimi
> opcjami, że serwer zgłupieje. Wyobraź sobie np. taką sytuację w której user
> jako końcówkę dla modemu ustawia adres IP gateway'a ... No i mamy problem ...
> [...]
Nieee.... taka sytuacja istnieć nie może - i nie istnieje :)
Po zaaplikowaniu opcji z linii komend idzie /etc/ppp/options i
/etc/ppp/options-ttySX w który jest podany numerek IP dla klienta.
Jeżeli tego numerka tam nie ma to pppd w ogóle działać nie będzie (chyba
że ktoś podawać będzie w linii poleceń) - dlatego WSZĘDZIE gzdie są modemy
dostępowe do tej pory widziałem podany IP w /etc/ppp/options-ttySX

Pozdrowienia,
  Marek

--
    __       Marek "Suonik" Obuchowicz, elephant w shadow.eu.org
   /'_)___   Member of da GNU generation and PLD project