postfix

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w zsz2.starachowice.pl
Pią, 26 Lut 1999, 10:29:30 CET

Hejkum ...
więc zrobiłem rpma z postfixem ...
Na początek chciałbym wyrazić moją opinię na podstawie tego
co "zobaczyłem" podczas robienia rpma i testowania postfixa ;)

postfix ma (podobnie jak inne MTA) być super/grejt szybkim i securnym
MTA ... ale ma być przyjaznym dla ladministratorów i dlatego
zastosowano w nim bardzo przejrzystą konfigurację typu:
queue_directory = /var/spool/postfix
myhostname = admin.misiek.eu.org
mydestination = $myhostname, localhost.$mydomain, $mydomain,
               mail.$mydomain, www.$mydomain, ftp.$mydomain
i tak dalej ... każda opcja jest bardzo dokładnie opisana.

Bazy postfixa mogą być maści wszelakiej tzn. zwykły txt, btree,
dbm i hash (i o ile się nie myle zachowana jest kompatybilność
z bazami sendmaila)

prawie każy podprogram postfixa (i lokalne delivery) mogą być odpalane
w chroot()niętym, ograniczonym środowisku. wogóle postfix zawiera aż 0
(zero) suidów czy sgidów

wiele "rodzajów" transportu (smtp, uucp, x400 itd.) podobnie
jak w zmailerze ....

rutowanie poczty ....

zabezpieczenia typu maks. długość lini w mailu, maks. wielkość nagłówka,
maks. wielkość wiadomości i inne bajery

domeny wirtualne ... (ale to już każdy mta umie)

Ogólnie całkiem, całkiem tyle, że nie sprawdziłem jeszcze jak
to cudo zachowuje się w warunkach polowych (czyli na serwerze
podpiętym do inetu). Z problematycznych rzeczy to konflikty
z majordomo'wskim approbe (nagłówkiem Delivered-To:).

Wszystkim zainteresowanym polecam:
http://www.postfix.org
http://postfix.sgh.waw.pl (lub coś podobnego ;)

PS do Wojtka
Popraw koniecznie /usr/include/paths.h
-#define _PATH_MAILDIR   "/var/mail"
+#define _PATH_MAILDIR   "/var/spool/mail"

!!! taki mały błąd i postfix będzie chciał dostarczać
pocztę nie tam gdzie trzeba !!!

Aaaaaaa właśnie - postfix umie dostarczać pocztę do katalogów domowych
userów :)

PS do wszystkich. Bardzo chcemy postfixa w pld ? Jeśli tak to trzeba
stworzyć lusera:
/usr/sbin/useradd -M -r -d /var/spool/postfix -s /bin/true \
-c "Postfix - Mail Transport Agent" postfix
a ja poprawię postfixowego speca (bo barazie jest dodawanie lusera w %pre
co niestety komplikuje nieco sprawę jeśli chodzi o właścicieli plików w
/var/spool/postfix ...)

src.rpm pojawi się wkrótce jako, że wynikły problemy z kompilowaniem na
glibc2.1 (a ja sprawdzałem na 2.0.10x) ...

--
\  _  \ \  \   \    \   arkadiusz miśkiewicz http://www.misiek.eu.org
/__/    /____/ /____/     misiek w pld.org.pl             cron w irc.pl
http://www.pld.org.pl          *polish linux distribution team*