Devel - procesory -> wazne !

Wojtek Slusarczyk wojtek w shadow.eu.org
Śro, 6 Sty 1999, 13:39:01 CET

On Wed, 6 Jan 1999, Krzysztof G. Baranowski wrote:

> `-march=CPU TYPE'
>      Generate instructions for the machine type CPU TYPE.
>      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
> No wlasnie zle to rozumiesz. To ze te procesory naleza do tej samej
> rodziny, nie oznacza ze posiadaja w 100% identyczna liste rozkazow.
> Przy '-march' kompilator bedzie korzystal z niektorych intrukcji
> pentiumowatych.  Przy '-mpentium' nie powinno byc problemow, bo
> ta opcja nie powoduje, ze kompilator bedzie uzywal intrukcji
> specyficznych dla pentium.

Inaczej ... Marcin powinien dzisiaj przetestowac te binaria na swoim AMD
Jezeli u niego wyjda podobne numery przebuduje raz jeszcze biblioteki
z `-mpentium' i ponownie do testow ...
I wowczas czeka mnie dluuga... rekompilacja calosci ;(

Dalej, jezeli jest tak jak mowisz (mam tutaj mieszane uczucia ..) to
dlaczego do tej pory nic takiego mi sie nie zdazylo -> zuwaz ze caly
devel byl budowany na _AMD_ i zarowno u mnie jak i u Marcina wszystko
chodzi poprawnie (u Ziemka oraz innych z innymi prockami tez...)
Do tej pory nie przeszkadzaly `-O6 -march=pentium' Gdy natomiast
probowalem odpalic binaria robione na 6x86 to sie posypalo wszystko ...

Pytanie dlaczego ? Czy to jest tylko i wylacznie wina mojego popsutego
proca czy problem tkwi gdzies glebiej ...

Jezeli stanie sie rzecz straszna tzn. na innym AMD beda sie dzialy podobne
rzeczy to nie zastanawiam sie ani minuty ->

Nieodwolalnie przechodzimy na spanpy egcsa; do zrodlowego pakietu rpm
wlozy sie skrypt rozpoznajacy typ procesora i po wygenerowaniu kazdy typ
procka dostanie inne flagi optymalizacyjne dla i386 (/usr/lib/rpm/rpmrc)
coby nikt nie byl pokrzywdzony szczegolnie (Cyrix i AMD...)

A same binarki dystrybucyjne bedziemy kompilowac z mozliwie
najbezpieczniejszymi flagami ....

na gazie,
--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148