CVS ano ..

Pon, 11 Sty 1999, 03:40:57 CET

On Sun, 10 Jan 1999, Artur Frysiak wrote:

> cvs login - dziala
> cvs co ALL - dziala
> cvs commit plik - dlala
> cvs add plik - nie dziala :-(
> [wiget w wiget CVS]$ cvs checkout ALL
> ? SPECS/asWedit.spec
> cvs server: Updating SPECS
> cvs server: Updating PLD-stable-patches
> cvs server: Updating PLD-doc
> [wiget w wiget CVS]$ cvs add SPECS/asWedit.spec
> cvs add: in directory .:
> cvs [add aborted]: there is no version here; do 'cvs checkout' first
>
> A moze coś źle robie ?

No:

wun:~/3%cvs -d :pserver:kloczek w cenzor.zie.pg.gda.pl:/cvsroot login
(Logging in to kloczek w cenzor.zie.pg.gda.pl)
CVS password:
wun:~/3%cvs -d :pserver:kloczek w cenzor.zie.pg.gda.pl:/cvsroot get SPECS
cvs server: Updating SPECS
U SPECS/BitchX.spec
[.cała lista rzeczy ciągniętych.]

wun:~/3% cd SPECS
wun:~/3/SPECS%echo "próba" > proba
wun:~/3/SPECS%cvs add proba
wun:~/3/SPECS%cvs ci proba

<tutaj było wołanie edytora żeby dodać komentaż>

File /tmp/cvs02239aaa saved.
RCS file: /cvsroot/PLD-specs/proba,v
done
Checking in proba;
/cvsroot/PLD-specs/proba,v  <--  proba
initial revision: 1.1
done

Jakoś mi poszło. Chyba chodzi o to, że nie miałeś w danym momencie
ustawionej zmiennej CVSROOT lub nie dodałeś -d ":pser..." lub to, że
wkatalogu bierzącym z którego robiłeś dodanie nie było podkatalogu CVS, a
w nim plików opisujących repozytorium (jedna z tych trzech rzecy jest
potrzebne żeby przekaźać klientowi cvs gdzie ma się odbyć zrzucenie
zasobów). Ja zazwyczaj pracując z kilkoma repozytorami nie mam ustawionego
CVSROOT w środowisku i wykorzystuję to, że add/commit robię z katalogu
który ściągnołem źródła, w którym po ściagnieciu zasobów automatycnie są
generowane podkatalogi CVS.

Przy dodawaniu pliku sekwencja jest taka, że najpierw wykonujesz
rejestrację pliku (add) w repozytorium, a potem jego fizyczne zrzucenie do
repozytorium (commit lub skrót ci).

Sprawdź czy o to chodzi.