User postgres

Ziemek Borowski ziembor w FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL
Pią, 15 Sty 1999, 15:50:51 CET

On Fri, Jan 15, 1999 at 03:39:09PM +0100, Jacek Smyda wrote:
> Hej!
>
> Właśnie kończę testować pakiet postgres-6.4.2 i dlatego mam pytanie,
> czy w PLD jest standardowo użytkownik postgres (tak np. jak qmail),
> czy też należy go podczas instalacji tworzyć?
>
> Czy istnieje to ja i tak sprawdzam, ale chciałbym wiedzieć
> czy po wyinstalowaniu mam go usunąć?
a jakim prawem?  ;-).

ATSD jeśli już jesteśmy przy /etc/passwd i /etc/group (a i addusers)
ja chcę grupy: x11, publish, emacs (ta pierwsza: wiadomo, druga dla TeXa,
SGMLowych itp. trzecia dla tych którym faszysta da prawo odpalać emacsa ;-)

I prawa 710 ;-).
Komplikuje się przez to zarządzanie grupami, ale zarazem nikt nie mówił
że userowi wolno wszystko.