User postgres

Pon, 18 Sty 1999, 14:09:09 CET

On Sun, 17 Jan 1999, Wojtek Slusarczyk wrote:

> Wczoraj jakos uszedl mi uwadze ten fragment wiec dzisiaj bedac wypoczetym
> sie do niego ustosunkuje.
>
> 1. W develu nie musimy juz tracic cennego czasu na ustawianie odpowiednich
> atrybutow na binarkach i plikach systemowych, poniewaz to zostalo zrobione
> do konca na przelomie listopada/grudnia zeszlego roku.

Czy zauważyłeś to, że w tej chwili to co mamy to tylko ułamek tego co
możemy mieć i że każdy następny pakiet włączany do zasobów devel będzie
musiał być przerabiany pod kątek SbO ?

> 2. Kiedy zaczynalismy prace nad Tornadem, w okolicy sierpnia przezylem
> piewrwszy szok gdy zapadla decyzja o przenoszeniu %changeloga na koniec
> speca .... nic zostalo to zrobione.

Czy to było coś złego skoro jest używane jako argument (na co ? lub
przeciwko czemu ?) ?

> 3. We wrzesniu ponownie doznalem 'wstrzasu' kiedy zapadla decyzja o
> stosowaniu %defattr(644,root,root,755) -- nic tam, wszystko zostalo
> przeprawione zgodnie z obowiazujacym standardem ...

Czy to było coś złego skoro jest używane jako argument (na co ? lub
przeciwko czemu ?) ?

> 4. Pod koniec wrzesnia zapadla decyzja o 'wdrazaniu estetyki specow'
> (a mielismy juz na devel kilkaset pakietow !) Wszystko zostalo przerobione
> i wyrownane i wypolerowane tak, ze teraz stable (bez obrazy oczywiscie
> ...) jest w porownaniu z develem niechlujny i nieczytelny (za wyjatkiem
> [...]

Można prosić o szczegóły ?

> [...]

Czy to było coś złego skoro jest używane jako argument (na co ? lub
przeciwko czemu ?) ?

> 6. Poszedl kolejny 'prikaz' ze dla zachowania zgodnosci ze stable i dla
> oszczedzenia miejsca na dysku trzeba kompresowac many ... uff.. O.K jak
> kompresowac to porzadnie, czyli bzipem ... nikt oczywiscie o tym nie
> pomyslal wczesniej a i teraz jakos do bledu nik nie chce sie przyznac i
> nadal w stable many sa kompresowane malo-wydajnym (w porownaniu z bzipem)
> gzipem ... ale to juz nie moja dzialka ...

Czy to było coś złego skoro jest używane jako argument (na co ? lub
Po za tym czy to ja rzuciłem pomysł o kompresowaniu ?

> [...]

> sprawa wyglada tak, ze devel caly czas obserwuje co sie na stable dzieje i
> jakie pakiety wchodza do incominaga weryfikujac pewne rzeczy, natomiast
> "stable" wyklada laske na devel i jeszcze opier*** ze na binarkach jest
> 711 i to jest security by obscurity, i wogole, ze sa remote exploity na
> Tornado i ze  lepiej zrobic tak jak na stable czyli 'wypiac tylek' i
> narysowac na nim tarcze strzelnicza .. (czyt. zachowac uprawnienia jakie
> sa proponowane dla stable ...)  A przeciez byla mowa, ze devel robi
> 'experymenta' i jak nie wypali jakies rozwiazanie to nie wchodzi do

Nikt na nikogo nie kładzie laski. Poprostu w sytuacji kiedy rozbierzności
są dość duże jak wyobrażasz sobie płynne przechoidzeni devel -> stable
(zdaje się, że to ten kietunek miał być poprawny).
Po za tym jescze raz się spytam .. czy zmiana uprawnień to nie jest SbO ?
Jeżeli tak to jest to nie potrzebne i pochłania niepotrzebnie czas.

> Dalej wracajac do stable ... dawno skonczyl sie juz na nim zapas
> zrodel (czyt. wszystko co bylo mozna i nie tylko zostalo przeniesione do
> devela) i teraz sami juz musimy sie troszczyc o nabywanie nowych pakietow.

Tu chyba nieco przesadziłeś. Ja przez cały czas o SbO. Czy mamy się
licytować na ilość pakietów i zmian ?

> Co wiecej uwazam ze na develu sa zachowane wszelkie standardy odnosnie
> wygladu specow (odstepy, wyrownania, %defattr(644,root,root,755, itp.)
> Jak na moj gust przekompilowanie pakietu na stable wiaze sie ze zmaina
> atrybutow, czyli przy naszej rozpisce uprawnien jest to mniej wiecej
> cosik takiego:
>
> -%attr(711,root,root) /usr/bin/aaabb
> -%attr(711,root,root) /usr/bin/bbcc
> -%attr(711,root,root) /usr/bin/ddee
> -%attr(755,root,root) /usr/bin/ffee.sh
>
> +%attr(755,root,root) /usr/bin/*

Bo to jest SbO.

> Dalej odnosze wrazenie, ze olewane sa dokladnie pakiety z devela i raczej
> stable jest wzorowane na poczynaniach rawhide'a (przyklad z bashem)  ;(

Konkretnie .. wcześniej nie było o tym sygnałów.

> [...]
> wyjatkiem gzipowanych manow i uprawnien 644 na plikach konfiguracyjnych)
> Jak siegne pamiecia, ile czasu sie wkurzalem, ze wszsytko co nowe
> sh-utilsy, apache, kde idzie tylko do incominga stable a na devela lache
> wykladaja i we dwojke z Marcinem musimy ciulac pakiety i patrzec czy sie
> jeszcze ktory nie pierdykne gdzies ... Ale nadeszly i dobre czasy kiedy
> devela zaczal poprawiac Ziemek z Arkiem ... Zauwaz ile poprawek
> zwiazanych z poprawnoscia funkcjonowania zostalo zrobionych od grudnia...
>
> A z reszta koncze ten dlugawy list i mam ndzieje, ze nie zrozumiesz mnie

Właśnie nie wiem jak to rozumieć.

> [...]
> developerzy natomiast wprowadzja/nie wprowadzja rozwiazan z devela ale
> nigdy mi sie nie przysnilo ze mam robic pakiety w ten sposob zeby byly
> tylko i wylacznie do uzytku na stable a olac cala kupe zawilych zaleznosci
> na rodzimym develu i nie przjmowac sie nim -- niech bedzie bajzel na
> Tornadzie to nie wazne najwzniejsze aby stablowcy mogli sobie pobrac
> pakiet. dopisac do %changeloga:
>
> - minor changes,
> - build against PLD-stable,
> - standarized %prep && %build .
>
> i wykonac rpm  -ba *.spec ... A jak cos nie tak to opier*** nas zesmy lipe

Nie ustosunkowałeś się do jednej rzeczy mianowicie do SbO, co do
konieczności i zasadności tej praktyki, a przecież tylko i wyłącznie o to
mi chodziło. Reszta to są szczeły nie związane z tematem.

Po za tym czy ja op* Ciebie czy cokolwiek z devel ? Przez cały czas piszę
o zaprzestaniu SbO (i podaję konkretne powody) i o tym, że bez tego spece
w stable i devel będą mogły być takiesame. Dzisiaj zgodzić się na
SbO nie zgodzę bo jest to _bez sensu_. A to, że w sendmailu był DoS to
przypadek i przykład tego że SbO jest nie skuteczne (czysty zbieg
okoliczności, który miałem nadzieję, że ułatwi mi pokazanie tego że od
SbO należy definitywnie odejść).