qmail 1.03

Wto, 19 Sty 1999, 21:42:02 CET

On 19 Jan 1999, Michal Tekiela wrote:

> Ktoś, bodajże T.Kłoczko, wspomianł coś o qmail'u, że chciałby żeby się
> znalazł w PLD.

Jak najbardziej. Niemniej dobrze by było żeby wszystkie MTA jakie uda nam
się zebrać miały w postaci pakietów taką cechę, żeby potrzfiły
wyinstalować innego (dotychczasowego) MTA o ile ten był obecny przed
instalacją i w miarę możliwości przejąć pewne ustawiamnia z konfiguracji
wyinstalowanego MTA takie jak ustawienia domain masq, aliasy, ustawienia
list dyskusyjnych, relaing, filtry czy inne rzeczy.
Oczxywiście powyższe to tylko zarys stanu docelowego. O ile powyższe
będzie ciężkie lub nie możliwe z jakiś względów to płakać nikt raczej nie
będzie.

Jeżeli teraz się tego nie da zrobić to i tak czy inaczej nawet
obecna postać qmaila będzie mile widziana, a resztę będzie można potem
dopracowywać.

Chyba nie przysłałeś mi danych potrzebnych do założenia konta w CVS.
Podeślij co trzeba, a stuff qmaila (spec + patche i inne plik jakie
wlatują do SOURCE oprócz źródłowych archiwów) sam będziesz mógł dodać i
dalej robić z tym co bedziesz uważał za stosowne.

> Zacząłem go więc robić, jest już pierwsza wersja rpm,
> ale mam jeszcze kilka pytań:
> 1. standardowo qmail instaluje się w /var/qmail. Wsypuje tam wszystko
> począwszy od bin do man. Niestety nie jest możliwe, bez dużych
> ingerecji w src, aby to zmienić. Co więc robić. Instalować do
> /usr/bin, /usr/sbin, /usr/doc/qmail, /usr/man, /etc/qmail i robić
> linki w /var/qmail ?

Tutaj byłaby prośba żeby napisać do Bersteina żeby umożliwił nam
redystrybucję całości ze zmienioną konfiguracją.

> 2. jakie pakiety jescze: qmailanalog, serialmail, dotforward, ezlm ?
> 3. jak domyślnie dostarczać pocztę ? Czy używać procmaila, a może
> do Mailboxa lub Maildira ?

procmail + (raczej) maildir ale to się inni zapewne wypowiedzą lepiej.

> Myślę że jeszcze w tym tygodniu będzie na cenzorze pierwsza wersja
> próbna.

Dostarcz dane potrzebne do założenia konta :)