kilka pytań

Robert Slaski robert w polbox.com
Śro, 20 Sty 1999, 12:25:47 CET

Witam!

Po dwóch godzinach przerabiania RH5.2 na Tornado muszę powiedzieć, że
chyba było warto. No, ale dosyć kadzenia :-), mam kilka pytań/uwag:

1) czy squid-2.1.PATCH2-2d na pewno u was działa. MSZ nie ma prawa
(błędne niektóre opcje w squid.conf), poza tym skrypt w init.d nie jest
świadom lokalizacji plików konfiguracyjnych w /etc/squid/*

2) rpm 2.5.6 nie potrafi u mnie dobrać się do istniejącej bazy rpm-ów w
/var/lib/rpm (cannot open file...). Obecnie używany (2.5.5 z RH2) ma
teraz kłopoty z ustawieniem grup/użytkowników ("user nobody does not exist
-using root") oraz automagicznie stracił zdolność budowania pakietów ("Bad
owner/group: /usr/src/redhat/SOURCES/rpm-2.5.6.tar.gz")

3) czy nie można wystawić na WWW interfejsu do rpm2html? Lokalizacja
niektórych plików trochę się w stosunku do RH zmieniła (znalezienie pinga
zawdzięczam tylko własnej intuicji, a musiałem trochę dociągać modemem)

4) jaka idea przyświecała wyodrębnieniu pakietu issue? Rozwiązanie w RH
(tzn. budowanie /etc/issue w rc.local było o tyle dobre, że pozwalało np.
na automatyczne wyświetlanie wersji systemu (uname). Czy nie mozna było
zrobić pakietu pld-release, a /etc/issue zostawić po staremu?

5) A tak BTW to co robi te kilka linijek które się ostały w rc.local (i
dlaczego nic :-)

6) dlaczego root ma domyślne locale "pl" zamiast "pl_PL". Powoduje to
np. krzaki w polskich manach. Poza tym rpm nie wyświetla polskich opisów
przy locale "pl_PL", ale ZTCP to gdzieś na pcol dyskutowano o tym - jakie
były wnioski?

7) Groff się wywraca, przykład z 'man X'

       X Window System servers run on computers with bitmap displays.  The
server distributes user input to and
       accepts  output requests from various client programs through a
variety of different interprocess commu<AD>
:/usr/bin/groff: troff: Segmentation fault
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
       nication channels.  Although the most common case is for the client
programs to be running on  the  same

8) Ponadto jedna mała uwaga: jeśli będzie już gotowy instalator, warto by
się mu przyjrzeć i ew. uwzględnić możliwość kilku opcji instalacji: dla
absolutnie początkującyh, dla średniozaawansowanych i normalną (dla
gurus:-). O co mi chodzi? O możliwość automatycznej zmiany konfiguracji
pakietów po ich zainstalowaniu - pod kątem mniej zaawansowanego czy
początkującego usera domowego. Mam na myśli głównie złagodzenie surowych
reguł bezpieczeństwa (np. zmiana 'deny all' na 'accept all' w proxy,
dopisanie pierwszego użytkownika do grupy wheel itp). Również uproszczenie
podstawowej konfiguracji, głównie podłączenia do internetu za
pośrednictwem tpnetu (podajemy nazwy serwerów news i poczty, posiadane
konta, a wówczas instalator robi resztę - instaluje serwer newsów, sucka,
fetchmaila, proxycache, przeglądarkę, i co tam jeszcze się chce - a
później konfiguruje całość tak, aby ładnie ze sobę współpracowała.

pozdrawiam,

--
-- Robert Slaski                                  --