kilka pytań

Wojtek Slusarczyk wojtek w mailbox.tuniv.szczecin.pl
Śro, 20 Sty 1999, 18:16:04 CET

On Wed, 20 Jan 1999, Robert Slaski wrote:

> 1) czy squid-2.1.PATCH2-2d na pewno u was działa. MSZ nie ma prawa
> (błędne niektóre opcje w squid.conf), poza tym skrypt w init.d nie jest
> świadom lokalizacji plików konfiguracyjnych w /etc/squid/*

Juz poprawiam, co sie tyczy samego.conf to wrzucam defaultowy coby kazdy
mogl sobie sam ustawic...

> 2) rpm 2.5.6 nie potrafi u mnie dobrać się do istniejącej bazy rpm-ów w
> /var/lib/rpm (cannot open file...). Obecnie używany (2.5.5 z RH2) ma
> teraz kłopoty z ustawieniem grup/użytkowników ("user nobody does not exist
> -using root") oraz automagicznie stracił zdolność budowania pakietów ("Bad
> owner/group: /usr/src/redhat/SOURCES/rpm-2.5.6.tar.gz")

Libdb.so.3 sie klania, konwertera nie ma (cos tam probuja robic na rawhide
z rpm-2.90 ) zprobuj przebudowac baze danych powinno pomoc.

> 4) jaka idea przyświecała wyodrębnieniu pakietu issue? Rozwiązanie w RH
> (tzn. budowanie /etc/issue w rc.local było o tyle dobre, że pozwalało np.
> na automatyczne wyświetlanie wersji systemu (uname). Czy nie mozna było
> zrobić pakietu pld-release, a /etc/issue zostawić po staremu?

Jest pld-release razem z issue, rc.local chwilowo jescze jest pusty, ale
ma raczej sluzyc ustwieniom typu: ilosc otwrtych plikow itp w jadrze, czy
tez startowaniu innych prywatnych dupereli ... a nie masakrowaniu pieknego
bannera ;)

> 6) dlaczego root ma domyślne locale "pl" zamiast "pl_PL". Powoduje to
> np. krzaki w polskich manach. Poza tym rpm nie wyświetla polskich opisów
> przy locale "pl_PL", ale ZTCP to gdzieś na pcol dyskutowano o tym - jakie
> były wnioski?

Bedzie mail C, nie wiadomo jaka nacja moze sobie instalowac devela,
wprawdzie to PLD ale ...;)

> 7) Groff się wywraca, przykład z 'man X'
>
>        X Window System servers run on computers with bitmap displays.  The
> server distributes user input to and
>        accepts  output requests from various client programs through a
> variety of different interprocess commu<AD>
> :/usr/bin/groff: troff: Segmentation fault

Wszystkie redhatowskie pakiety trzeba updatnac bo beda takie kwiatki ...

na gazie,
--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin