kernel 2.2.x i domena pld.org.pl

Czw, 28 Sty 1999, 20:01:48 CET

Chiałbym tu spróbować zrobić mały sondaż na temat kernela 2.2.x i jego
włączenia do stable. Oczywiście pytanie nie jest "czy ?" tylko "kiedy i
pod jakim warunkiem ?". Moje ostatnie doświadczenia z 2.1/2.2 są
ograniczone w zasadzie do architektóry sparc{64} (tutaj jestem zmuszony
używać tych serii) więc nie czuję się kompetentny do podjęcia takiej
decyzji teraz, a na i386 próby z 2.2.x zamierzam robić na całego dopiero
pod koniec przyszłego tygodnia kiedy będę mógł postawić te swoje czy czy
cztery próbne maszynki którymi dysponuj obecni, a które nie są jeszcze na
chodzi gdyż właśnie zostały rozpoczęte prace związane z przebudową
instalacji el w serwerowni gdzie mam to sobie wszystko postawić.

Chodzi mianowicie o to żeby spróbować sformułować w sposób rozsądny
warunki takiego przejścia. Czego jeszcze brakuje (jakich dodatków) w tej
chwili żeby takie przejście było w pełni udane ?

Kolejna sprawa to domena pld.org.pl. Ponad tydzień temu zwróciłem si z
prośbą o udostępnienie tej domeny bezplątnie przez NASK. Efekt końcowy
jest taki, że w zasadazie zostałem olany ciepłym moczem. Uznałem, że
zabrałem się do sprawy nie fachowo i zwróciłem się do ludzi na pl-admins z
prośbą o wskazanie włąściwej procedury załatwienia sprawy. W tym momencie
momentalnie znalazł się fundator, który bez wstępnych warunków postanowił
opłacić z własnych sirodków rejestrację domeny i jutro z rana powinien
pójść już formulaż do NASK z rejestracją domeny.

W związku s powyższym prosiłbym teraz o zgłaszanie wszystkich zasobów
jakie dobrze żebyśmy zarejestrowali w tej domenie. Na razie to co mam
zanotowane, to:
- pld.org.pl - główne www (będzie jeszcze krócej choć może być to to samo
  co www.pld.org.pl),
- mail.pld.org.pl jako MX dla domeny pld.org.pl,
- cvs.pld.org.pl - serwer cvs,
- mail-arch.pld.org.pl - przeszukiwarka archiwum list.

Prośba o uzupełnienie i/lib korektę powyższej listy.
Dobrze by było żebyśmy nie skupiali w miarę możliwości więcej niż jednej
funkcji na jednym hoście czyli żeby ogólnie przypominało to wszystko mniej
wiecej to co jest do tej pory.
Otwarta sprawa to ftp. Tutaj zapewne przydałoby się, żeby było to coś
hyper szybkiego i tu spróbuję zapytać się czy TASk nie zasponsorowałby
nast postawieniem serwera ftp.