kernel 2.2.x i domena pld.org.pl

Pią, 29 Sty 1999, 20:43:00 CET

On Fri, 29 Jan 1999, Marek Obuchowicz wrote:
[..]

> BTW: jakie lacze ma TASK do Szczecina (polpak) i jak mniej wiecej
> przedstawia sie utylizacja tego lacza? bo niestty czasem bywaja momenty
> kiedy sie do korwety nie moge polaczyc...

Z tego co wiem to Szczecin już jest spięty POLem34 z 3miastem (?).

Byłem dzisiaj w TASK i rozmawiałem z Marcinem Labudą.
Mały full service. W razie czego są w stanie zarezerwować nawet specjalną
maszynkę z łączem 100T (w niektórych kierunkach chyba Poznań są łącza 155
czy 266 Mb po ATM) tylko na potrzeby PLD. Myślę, że nie powiniśmy
tego odzrucać ;)

Pierwszy etap to będzie postawienie wirtual ftp na korwecie u Marcina ale
to ciut potrwa bo Marcina teraz szykuję się na przejście na proftpd, a już
w zabawę z virt ftp na wu-ftpd już nie chce mu się poświęcać czasu.
Kolejnym etapem (rezerwowym) może być w razie czego osobny Solek lub Linux
na Sunie na potrzeby PLD. Tymczasowo i tak jest już i tak od dłuższego
czasu ftp.task.gda.pl/pub/linux/PLD, który to katalog potem będzie
katalogiem gównym dla virt ftp.

W tej chwili korweta to sześcioprocesorowy (czy ośmio ?) Solek w prawie
150GB dysków z podpieciem do UniTree (chyba 2TB), z czego dla nas będzie
tyle ile będziemy potrzebować (w razie czego kasa na dodatkowe dyski
znajdzie się :).

Także chyba lepiej być nie może już :) i mało co będzie w okolicy w stanie
przebić tego ftp i sprawę main ftp mamy z głowy .. tym bardiej, że ten
zasób mamy za frico :)

Ten główny ftp będzie oczywiście pracował jako mirror hostów na których
będziemy pracować. To jest o tyle dobrze, że nie będziemy musieli tańcować
wokół utrzymania takiej jednostki, a Marcin potrafi to tak zrobić żeby
było to i szybkie i bezpieczne (czytaj na odpowiednim poziomie).

Pozostały sprawy związane z rejestracją poszczególnych zasobów w domenie
pld.org.pl i tu prosiłbym już o kontak na priv z poszczegołnymi osobami
majacymi do zgłoszenia poszczególne hosty z serwisami (nie ma senstu tego
omawiać na liście, a co najwyżej potem tylko puszcze podsumowanie na
listę).