rc-scripts

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Sob, 3 Lip 1999, 17:38:01 CEST

On Thu, Jun 24, 1999 at 09:53:27PM +0200, Bartosz Waszak wrote:

> [...]
> trzeba to doprowadzić do stanu aby rc-scripts kompilowały się przez
>
> #./autogen.sh
> #make rpm
>
> a poźniej można dodawać nowe funkcje w poszczególnych skryptach. I pozostała
> jedna sprawa co z wyświetlaniem kolorowych napisów (busy, died, done) używają
> one tput , który jest w /usr/bin a ja np: mam /usr na osobnej partycji
> to samo dotyczy termcap dla linux. Bo jak sądze to jest częsta praktyka
> taki podział partycji, który w obecnym stanie utrudnia poprawny start systemu

Może trochę przerobić funkcjie busy, done, ok, fail tak, aby sprawdzały,
czy jest dostępny /usr/bin/tput i /usr/share/terminfo/,
Jeżeli byłyby dostępne fuunkcje te używałyby tput, w przeciwnym wypadku
surowych kodów linuxowego terminala.
Problem jedynie by mieli użytkownicy "serial console" - ale takie
specyficzne konfiiguracje i tak wymagają przerabiania wszelkich
skryptów.

> PS. I jeszcze jedna kosmetyczna zmiana odnośnie ładowania modułów jak wyłączyć
> wyświetlanie komunikatów podczas startu (strasznie psuje potwierdzenia:
> Mounting local filesystems           [ BUSY ]MSDOS IO Charset xxxxxx
> xxxxxxx
> [ DONE ]
To załatwia klogd -c 1 na przykład.
Problem w tym, że klogd jest ładowany wraz z syslogd długo po starcie
systemu, a może mógłyby być startowany już w rc.sysinit.

--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !