rc-scripts

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w misiek.eu.org
Pon, 5 Lip 1999, 15:44:05 CEST

[poniedziałek, 05 lipiec 1999], Grzegorz Stanislawski napisał(a):

> .. Czyli tak jak to bylo dawniej czyli np. w Redhacie.
tia... (choć się to wkrótce zmieni).

> Dodam jeszcze ze ip kuzniecowa pozwala AFAIR na dodawanie adresow ipv4 do
> ifaca bez robienia aliasow.
dokładnie rzecz biorąc to ifconfig i ip robią dokładnie to samo (dodają
ipv4 do jednego interfejsu) tylko, że ip'owi można podać albo z "label"
(będzie wtedy widziany jako alias w ifconfigu) lub bez tego - wtedy
ifconfig _wogóle_ nie pokaże tegoż ipv4.

> Mozna rowniez mieszac adresy ipv4 i ipv6,
> chcialem to zrobic juz dawno, ale zostalem przeglosowany.
aktualnie jest to robione tyle, ze z pewnym malym wyjatkiem w postaci "label" ;)

>  Problem polega na tym, ze jak sie na to zdecydujemy trzeba bedzie
> zrezygnowac z net-toolsow (ifconfig'a).
[misiek w linstar rc-scripts]$ rgrep -r "ifconfig" * | grep -v "functions-ip6"
rc.d/init.d/network:    echo "`/sbin/ifconfig | grep ^[a-z] | awk '{print $1}'`"
sysconfig/network-scripts/ifup:/sbin/ifconfig ${DEVICE} 2>&1 | grep -s "not found" > /dev/null
sysconfig/network-scripts/ifup-plip:ifconfig ${DEVICE} ${IPADDR} pointopoint ${REMIP}
sysconfig/network-scripts/ifup-post:# przy zastępowaniu ifconfiga iproutem trzeba uważać na aliasy eth0:1
sysconfig/network-scripts/ifup-post:    IPADDR=`ifconfig ${DEVICE} | grep 'inet addr' |
[misiek w linstar rc-scripts]$

już prawie go nie używamy ...

ifconfig ${DEVICE} ${IPADDR} pointopoint ${REMIP} -> ip addr ${IPADDR} dev ${DEVICE} peer ${REMIP}
o ile się nie mylę ;)

--
 _____  __    ____       arkadiusz miśkiewicz      misiek w pld.org.pl
 \  _  \\  \  \    \  tel. +48 604395925  sysadm: zsz2.starachowice.pl
 /__/   /____//____/     Polish Linux Distribution with IPv6 support