VIM i pliki tymczasowe

Wto, 6 Lip 1999, 11:00:36 CEST

On Tue, 6 Jul 1999, Wojtek Slusarczyk wrote:

> Tomek na prawdę nie mam zamiaru 'mysleć za kogoś' po prostu staram się
> trzymać w miarę mozliwości specfikacji ... Jeżeli to Tobie nie odpowiada
> po prostu w CVS popraw vima i tyle
> (joe i inne w CVS sa (jeszcze) nie przystosowane...)
>
> Wszystkie edytory w 1.3 PLD zostają ze wsparciem dla /var/state/<edytor>
> I bynajmniej nie chodzi tutaj o jakieś 'extra security' zabezpieczenia
> przed tmp-race itp itd. a o zdrowy rozsadek. Jezeli ktos uzywa jakiegos
> edytora ktory tworzy kopie zapasowa np. w /tmp i na nieszczescie padnie w
> [...]

No dobra. Porobisz katalogi /var/state/<edytor> i będziesz używał różnych
edytrów. Potem co jakisz czas będziesz musiał czyścić te katalogi. To po
pierwsze. Dorobisz to ? jheżeli tak to czy nie prościej byłoby czyścić
jeden katalog (który i tak jest czyszczony już) ?. Po drugie. FHS nie jest
czymś czego należy się trymać jak rzep psiego ogona. Traktuj to jako
zalecenia, których kurczowe trzymanie się nie koniecznie musi prowadzić do
właściwego celu (/var/state/<edytor> to taki przykład do którego możnaby
przyszpilić zdanie z końca tego listu).

Poprostu zamiast wystawiać jako tarczę autorów czegoś pomyślałbyś lub
wyciągnął jakieś konkretniejsze za lub przeciw (ja takowych za nie widzę,
a wrecz przeciwnie widzę dodatkowe komplikacje).

Co do używania TMPDIR=~/tmp to dopóty dopóki nie powiesz mi dlaczego tak
wypada to nie będę do tego przekonany. To, że coś wypada bąć nie nie jest
przecież argumentem dlaczego tak trzeba bąć nie robić. Nic mnie nie zmusi
i nie powinno zmuszać do używania tego katalogu tymbardziej jeżeli będę
miał małą quotę na włąsne zasoby.