VIM i pliki tymczasowe

Wto, 6 Lip 1999, 12:37:03 CEST

On Tue, 6 Jul 1999, Wojtek Slusarczyk wrote:

> Tomek ... nic nie trzeba czyścić -- backup (no moze zle sie wyrazilem
> wczesniej lub nie zrozumiales do konca) to nie jest plik typu `test~'
> ktory pozostaje po edycji np viajem pliku `test' (kiedy mamy ustawiony
> w ~/.vimrc `set backup' -- lecz pliki tymczasowe typu *.swp czyli takie
> ktore `znikaja' po zakonczeniu edycji danego pliku.

I dalczego nie mogą one być w /var/tmp lub ~/tmp ?

> Innymi slowy z r00ta edytujesz (niech juz ten flagowy wiaj zostanie)
> plik /etc/group bo tam masz ochotę trochę rzeczy zmodyfikować -- w trakcie
> pracy tworzy się robocza kopia zapaswowa /var/state/vim/group.swp ...
> Jak ci pierdyknie zasilanie to szlag trafil zmiany, ktore w danej chwili
> dokonales natomiast zostanie /var/state/vim/*.swp z ktorego po ponownym
> zbootowaniu hosta mozesz odtworzyc swoje wczesniejsze zmiany ... Jezeli
> ta robocza kopia zapasowa znajdowala by sie w /tmp to diabli by ja wzieli
> po zbootowaniu -- to samo sie tyczy innych edytorow ...

To nadal niewyjaśnia dlaczego root nie może być tu traktowany dokładnie
tak samo jak zwykły użytkownik.

[..]

> O.K zdrowy rozsadek przemawia za tym, ze w momencie gdy na $HOME masz
> ustawiona qouote to aby sobie `empesie' czy nowe X'y sciagnać postarasz
> sie wyszukac spokojnego katalogu 1777 i tam zdeponowac towar ... ale
> Wiele programow min mc (sorki ale tylko w PLD-CVS) ma spaprane
> /etc/profile.d/mc* .. zatem locka zalozy /tmp/mc-*, to samo pine -- przy
> czym pine (sorki ale ponownie tylko PLD-CVS) zalozy locka jeszcze o modach
> 666 w /tmp ... i to samo bedzie z innymi programami ...

Nadal nie rozumiem po co jest ~/tmp. Nawet jeżeli pine ma błąd to trzeba
go usunąć. Co zrobisz z użytkownikiem który nie będzie stosowałe się do
~/tmp, a po fakcie okaże się że w jakimś programie jest tmp race ? Łapy mu
obetniesz ? Konto zablokujesz ? Za co ? Za to, że ktoś inny nie dopilnował
poprawności programu ?
Nie zauważasz (nadal), że przed dziurami w systemie chroni brak dziur w
systemie, a nie ich omijanie ?