KDE zbliża się

Pon, 5 Lip 1999, 14:44:37 CEST

On Mon, 5 Jul 1999, Michał Zawalich wrote:

> Witam
> KDE 2.0 coraz bliżej i kilka nowych pakietów napewno dojdzie do PLD.
> Jednym z nich jest `mico', do którego zrobiłem speca ala PLD:

Dołaczę zaraz do zasobów repo. Jeszcze trochę muszisz się nauczyć ale
mniej więcej widać, że wiesz juz o co w tym chodzi i z czasem resztę
metodologi jaką przyjeliśmy napewno załapiesz. Podeślij informacje
potrzebne do założenia tobie konta w repo (jeżeli chcesz mieć dostęp RW).

[..]
> [...]
> BTW mam kilka uwag dotyczących PLD:
> - przykłady programów zawarte w niktórych bibliotekach powinny być raczej
>   wyłączone z develów i wrzucone do innego pakietu:
>   %files
>   %files devel
>   %files examples
>   Uzasadnieniem takiego posunięcia jest oszczędność miejsca na HD. Załóżmy,
>   że jakiś użytkownik W9x bądzie chciał zainstalować sobie PLD i ma na to
>   przeznaczone ok 300MB. W takim wypadku szkoda by było zaśmiecać tą małą
>   przestrzeń dyskową rzeczami, które raczej mu się nie przydadzą.

Tak mniej więcej robimy. Takie przykłady przyjeliśmy, że trafiają do
/usr/src/examples/%{name}/

To czy są wydzielane do osobnego pakietu czy nie to można się zastanawiać
i zależeć to powinno od ilości i objętości tych przykładów. Tak jak
napisałem .. regóły zwiazanej z wydzielaniem apriori i chyba być nie
powinno (nie ma sensu za każdym razem możyć bytów w postaci dodatkowych
podpakietów) ale pliki tego typu jeśli nie są wydzielane to powinny
trafiać do pakietu devel.

NA pewno pod kontem powyższego trzeba jeszcze przerobić nieco tk/tck,
które mają podpakiet demo i pliki dodatkowe nie są w
/usr/src/examples/%{name} (kiedy powstałą pierwsza koncepcja wydzielenia
pakietu nie było jeszcze jasno swormułowane co robić z tego typu plikami).

Zapewne o ile nie wydziela się plików z przykładami do osobnych pakietów
dobrze by było zaznaczać je jako %doc.

> - jeśli już zamieszczacie przykłady programów (np. w Qt) róbcie to i w innych
>   pakietach (np. gtk+)

W przypadku gtk+ zdaje się, że z programów dodatkowych są tylko programy
testowe sprawdzające czy same biblioteki będą działać. Najleprzym
przykładem i tak będą programy korzystające z gkt+.
Tutaj IMHO włąśnie trzeba stosować takie elastycznie podejście. Ktoś kto
analizuje dnay pakiet powinien się przez chwilę przyjrzeć czałości i
spróbować ocenić czy ma sens podejmowanie dodatkowych kroków jak
wycielanie examples. W przypadku Qt takich przykładdów jest sporo. W
przypadku gtk+ zdaje si, że mało (trzebby to jeszcze przejrzeć).