Pocztowe pytania :]

Michal Margula alchemyx w uznam.top.pl
Nie, 11 Lip 1999, 11:45:43 CEST

O ile pamięć mnie nie myli to napisałeś(aś):
> Mógłbyś podać bliżej o co Ci chodzi? Według jakiego mana, do jakiego
> poppera, co jest dziurawe? W/g mojej skromnej wiedzy zestaw
> qmail-pop3d + checkpassword + qmail-popup ma się dobrze, dziur nie zawiera
> i w ogóle (z przewagą w ogóle). I pracuje na maildirach, a do tego jest tak
> zmyślnie napisane, że dzięki poniższemu programikowi w perlu (wraz z małą
> otoczką) mogę sobie spokojnie korzystać z wirtualnych krzynek pocztowych
> nie posiadających kont na uniksie.

/var/qmail/man/man8/qmail-popup.man8 :

[...]

       qmail-popup should be used only within a  secure  network.
       Otherwise  an  eavesdropper  can steal passwords.  Even if
       you use APOP, an active attacker can still take  over  the
       connection and wreak havoc.

[...]

I zastanwaiałem się czy to kwestia słabości protokołu POP3 czy samego poppera.
No ale skoro ludzie go używają, to oki. Teraz mam dwa pytanka jeszcze -
jak zrobić, żeby system informował o nowej poczcie zawsze po zalogowaniu.
Jeśli loguję się telnetem to dostaję takową informację (widać PAM się tym
zajmuje), ale jeśli SSH to już nie ma nic.

Drugie tyczy się tych skryptów. Jak ich użyć? :)

Pozdrawiam

--
Michal Margula, alchemyx w uznam.top.pl, ICQ UIN 12267440,
http://uznam.top.pl/~alchemyx/, PL section of Linux Counter maintainer