PLD CVS: SPECS misiek

Wto, 13 Lip 1999, 02:47:24 CEST

On Tue, 13 Jul 1999, Michal Margula wrote:

> Nie widzę problemu. Czy dodatkowo mam wrzucić snapa do CVS? Jeśli tak to
> jak ma wyglądać kwestia %Version i %Release. Jak często upgradować i czy
> odnotowywać to w %changelog?

Version zmieniasz na adekwatne do wersji źródel. Release nie muszisz
zmieniać (choć mozesz podbić rewizję). Moze w najbliższym czasie da się i
to spiąc automatycznie z CVS (tak żeby sobie rewizjami nie zaprzątać
głowy) tak jak już jest spięte generoewanie %changelog ns podstawie
commit loga .. ale tu jeszcze pewne rzeczy dopracować, potestować.

Od dzisiaj już nie tzreba nic modyfikować w %changelog gdyż jest on
automatycznie generowany na podstawie komentaży do zmian w commit. Czyli
teraz procedura wyglada tak, że zmianiasz wszystko co powinieneś ->
testujesz i jak stwierdzasz, że spec jest w porządku to commit, a w
komentażu do commit info oile to jest tylko nowa wersja bez innych zmian
to np. "new version <version>" czy "updated to <version>". Co nawyżej od
czasu do czasu samą końcówkę %changelog wskazane byłoby przycinać o ile
zacznie się to rozrasatać za bardzo.

Co do tego jak często wykonywać upgradey to tak częwsto jak tylko masz na
to chęć o ile w miedzyczasiew pojawiają się kolejne wersje źródeł jakiegoś
programu.

Tak czy inaczej są pomysły na dalsze automatyzowanie budowanai pakietów i
na jeszcze wiekszą w zwiazku z tym integrację tego co sie dzieje w repo z
automatami do budowania. Niemniej to zapewne troche potrwa (opracoanie
konkretnych szczegółów). Ile ? ciężko powiedzieć. Nie wiem czy jeszcze
gdzieś na świecie ktoś próbuje tak ściśle integrować repozytorium i zmiany
w nim zachodzące z innymi procesami. jeżli nie ma takich miejsc lub jest
ich mało to do pewnego stomnia to co robimy jest pionierskie i poruszanie
sie po ziemi na której jeszcze nikt nie stąpał powinno być z zasady
ostrożne.