Dikumentacja rc-scripts

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Czw, 22 Lip 1999, 22:08:25 CEST

On Thu, 15 Jul 1999, Michal Margula wrote:

> Żeby rc-scrpitrs samo zadbało o połączenie przez ppp0, podniosło interfejs,
> podniosło tunele itp itd. Ja tylko robiłbym wpisy w odpowiednich konfigach.

Oops. Zapomnialem odpisac ;-)
No wiec tak:
Samo niestety nie zadba, bo skad bezmyslna maszyna ma wiedziec jakie masz
interfejsy i dokad chcesz sie laczyc via ppp. Ale to chyba oczywiste ;-)
W zasadzie napisanie pliku konfiguracyjnego ifcfg-costam zalatwia sprawe.
W zrodlach jest kilka przykladow, mozna sie nimi posluzyc. Na dokumentacje
niestety trzeba troche poczekac.
Jesli chodzi o automagiczne podnoszenie sie interfejsow przy starcie
systemu to wystarczy niezapomniec o zmiennej ONBOOT=yes.
Problem w zaleznosci od snapshota ktorego uzywasz moze byc poniewaz
dawniej ifcfg-* bylo w /etc/sysconfig/network-scripts/ a ostatnio jest
w /etc/sysconfig/interfaces/
przegladniecie skryptu /etc/sysconfig/network-scripts/ifup odpowie ci na
pytanie gdzie maja byc konfigi.

Wiecej grzechow nie pamietam ;-)

> --
> Michal Margula, alchemyx w uznam.top.pl, ICQ UIN 12267440,

Grzegorz Stanislawski
Open-Net / PKFL