Najnowszy RPM

Wojtek Slusarczyk wojtek w pld.org.pl
Wto, 1 Cze 1999, 18:33:44 CEST

On Tue, 1 Jun 1999, Tomasz Kłoczko wrote:

> Co generować ? Może byś zaopatrzył się w odpowiedniego rpm-a lub
> _wreszcie_ wykasował ~.rpmmacros ?

Nie to abym byl konfliktowy czy co ale ....

1. Wlasnie probuje sie wlasnie zaopatrzec w "odpowiedniego" rpma ...

2. O kasowaniu ~/.rpmmacros nie ma mowy, ba nawet do /etc/skel
   trafi ... z tego wzgledu zo to wlasnie tam jes miejsce na roznorodne
   makra dla uzytkownikow i macros = ~/.rpmmacros

Tak ze powinienes sie zastanowic czy przypdkiem nie trzeba tego zaczac
uzywac ... bo np dowcipny root na jakies maszynie moze sobie dowolnie
poustawiac te makra w globalnym katalogu ....

> Nie ma co poprawiać .. zrozum to jest błąd u Ciebie.

Widze, ze dowcip Cie w dalszym ciagu nie opuszcza ...

> Przy okazji pozwolisz, że się spytam o zmianę w pdksh:
>  %post
> -umask 022
> -(cat /etc/shells; echo "/bin/ksh"; echo "/bin/sh" ) | sort -u > /etc/shells.new
> -mv -f /etc/shells.new /etc/shells
> +if [ ! -f /etc/shells ]; then
> +       echo "/bin/ksh" > /etc/shells
> +       echo "/bin/sh" >> /etc/shells

A ja proponuje abys sprobował ( tak w ramach testu ..)

~$ mv /etc/shells /etc/shell.tmp
~$ rpm -Uvh pdksh-*

... Pamietaj, ze pdksh wprowadza do systemu /bin/sh i jako jeden z
pierwszych jest rozpakowywany obok filesystemu i setupa ..

A najlepiej by było jak byś jeszcze do tego basha upgradnal, ale nie tego
co jest w chwili obecnej w CVS'ie tylko tego co byl jeszcze rano ... i tez
nie tego pdksh-* co poprawilem tylko na wczesniejszym %pre/%post ...
I moze tak wypdalo by zaczac instalowac pakiety ktore sie robi samemu ?

--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin