Ksh static - ale jak ? ;)

Marek Obuchowicz elephant w pld.org.pl
Wto, 1 Cze 1999, 22:28:30 CEST

[poniedziałek, 31 maj 1999], Tomasz Kłoczko napisał(a):

> Sugerujesz, że nie mogę sobie założyć drugiego roota z ash.static o ile
> przewiduję grzebanie w systemie tak mocne, że mi liby powylatują ?
> W trakcie normalnej eksploatacji tego typu "bacup" nie jest potrzebny.
> Nawet eksploatacji stacji na której jest robiony silny development. Przez
> blisko siedem lat kiedy zajmuję się Linuxem. Sytuacja o jakiej myślisz
> wydarzyła mi się tylko raz, a powód był taki że dyski zaczeły niema z
> mijsca się sypać. Po podniesienieu całości z palca i po odzyskaniu ważnych
> da=nych i tak całość została zgazowana gdyż była totalnie poszatkowana
> [...]
hmmm
1. ustatlilismy ze skrypty robimy jak mozna dla POSIX-sh ale domyslnym
shellem interaktywnym ma byc bash!
2. 2 pytania do znawcow systemu:
 a) czyz programy kompilowane statycznie nie uruchamiaja sie szybciej?
 b) czy odpalajac 2 razy program linkowany statycznie mamy szanse
    na zaoszczedzenie pamieci jak w przypadku dynamicznym?

Tomek, ja tylko w jednej sprawie popre Wojtka - koniecznie statyczny
sh dla root-a! Mi tez sie zdarzylo wywalenie glibc w kosmos - i to
wcale nie na 'mocno developerskiej maszynie' tylko na moim kompie w domu
kiedy podczas upgrade-u na nowsze rpmy sypnal sie prad...
o ile na pewno jakos przezylbym bez statycznego shella to jednak
uporzadkowanie zajebloby mi kilka razy wiecej czasu! (musialbym w koncu
cos odpalic jako init=... przy kernelu a poza glibc sypnelo sie troche
dysku - wylaczyli zasilanie w czasie zapisu z wlaczonym cache-owaniem
przez hdparma...).
To tak jak ucza w szkole - jak przechodzisz przez ulice to sie dobrze
rozejrzyj. I nie ma znaczenia to ze wiekszosc ludzi cale zycie przechodzi
bez rozgladania sie i nie zostaje potracony. Ja kiedys zaliczylem spotkanie
z maska samochodu i teraz juz doskonale rozumiem czemu tak ucza skoro
i tak wiekszosc pusci to mimo uszu.

Pozdrowienia,
  Marek

--
    __       Marek "Suonik" Obuchowicz, elephant w pld.org.pl
   /'_)___   Member of da GNU generation and PLD project