rc-scripts i nie tylko (było Re: rc-scripts)

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Czw, 3 Cze 1999, 13:13:12 CEST

On Sun, May 30, 1999 at 10:35:25AM +0200, Marek Obuchowicz wrote:
> Witam!
>
> W sysconfig/system widzę:
> # Default run nice level for all services if
> # $SERVICE_RUN_NICE_LEVEL is not defined in /etc/sysconfig/<service>
> DEFAULT_SERVICE_RUN_NICE_LEVEL=0
>
> może jednak przenieść pliki serwisów do /etc/sysconfig/services/<name>?
To nie taki głupi pomysł.

network, system, clock nie są tak bardzo związane z serwisami, a na
resztę dobry by był osobny katalog.

A wogóle, co do rc-scripts. To właśnie na jednej maszynie instalowałem
najnowsze z CVS. I nie wyglądało to najlepiej. Oto moje zastrzeżenia:

- network nie wiele robi, nawet komunikatu nie wyświetla, nie może
znaleźć interfejsów. Sobie to poprawiłem, ale mam nadzieję, że będzie to
uzupełnione

- tput jest w /usr/bin, a usr przy starcie systemu może nie być
zamontowany, nawet jak tput skopiuje się do /bin, to brak definicji
terminala "linux". Ale gdy /usr/share/terminfo/l/linux skopiowałem do
/usr przed zamontowaniem /usr, to start systemu jest czadowy!.
  Może dało by się przenieść ten jeden plik terminfo gdzieś do /lib, tak
  aby tput go znalazł?

- rpm się nie buduje - musiałem kopiować skrypty ręcznie

- ??? - nie pamiętam, ale napewno jeszcze coś było :-)

A co mi się podoba:
- kolorki (po odpowiednich poprawkach, patrz wyżej)
- skrypty do ipchains, cieszę się że jednak zostały, to dla mnie
podstawowe narzędzie w pracy.
- /etc/sysconfig/network - wraz ze wszystkimi komentarzami. Szkoda, że
jego funkcjonalność nie jest jeszcze całkiem zaimplementowana.

I wogóle instalacja pakietów z PLD w tej chwili jest bardzo kłopotliwa.
Na RH 5.2 najpierw trzeba nałożyć glibc z devel (zachowując
/lib/libnss_*), potem rpm-a z test, potem glibca z stable. Potem różne
biblioteki z "-ivh", a ich "-devel" z "-Uvh", bo wiele pakietów w PLD
brakuje, a te z RH wymagają starszych bibliotek.
Potem ręczne poprawianie /etc/rc.d/init.d/*, bo większość serwisów
brakuje w PLD stable, te co są w devel w wiekszośći nie do końca
obsługują "show", a te z redhata wogóle.
Wszystko trwa dosyć sporo. Czasem się zastanawiam, czy nie lepiej
sprawić sobie RH 6.0, ale po tym co widziałem w RH 5.2 - w jakim
kierunku to zmierza (np. odwołania do linuxconf w skryptach startowych),
to wolałbym tego uniknąć.
Niestety wciąż w PLD brakuje podstawowych pakietów, np: knfs, a różne
demony są tylko w devel i do tego nie zawsze działają (pidentd z devel
mnożył mi się jak szalony).
A w wielu przypadkach wystarczyło by wygenerowanie pakietów z tego co
jest w CVS - niestety, nie zawsze mam na to czas.

Acha uwaga: większość instalowanych pakietów mam z płytki nagranej kilka
tygodni temu, więc co-nieco mogło się poprawić.

Pozdrowienia,
       Jacek
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !