(fwd) Wzium :)

Pią, 4 Cze 1999, 19:24:46 CEST

On Wed, 2 Jun 1999, Martin Dalecki wrote:

> Polecam następujące lekarstwo:
>
> busy()
> {
>   echo -ne '\033[0;36m[\033[0;35m BUSY \033[0;36m]\033[0;37m'
> }
[..]
Chyba już wiem o co moze chodzić. Powyśzy fragment w functions nie wygląda
juz tak jak zacytowałeć czyli nie są tam jawnie używane sekwencje
termilatowe tylko są odpowiednie wołania tput. Otóz jasne, że w takim
wypadku na niektórych terminalach kolorów się nie zobaczy. Takim
terminalem jest np. xterm, który według specyfikacji i opisu w
terminfo/termcap jest terminalem _mono_. Oczywiście nie ma to nic
współnego z shellem, a jeżeli już wynika raczej z niewiedzy w temacie :>

[..]
> Jak CVS się poprawi to sprawdzę jutro albo po jutrze.

Marcin .. nie. tego nie trzeba poprawiać. To ma tak właśnie działać.
Niektóre terminale nawet nie potrafią ominąć sekwencji ANSI do kolorów i
zamiast kolorów pojawią się krzaki jeżeli te sekwencje zaszyć na stałe
(tak jak to też zrobili w RH). Od tego jest terminfo żeby można było się
dowiedzieć czy można użyc kolorów czy nie. Także niektóre programy
terminalowe zamiast obchodzić nieumiejętność wyktycia możliwości używania
kolorów (co wynika poprostu z niewiedzy piszących te programy)  poprzez
dodswanie dodatkowych zmiennych w środowisku (rxvt i pochodne COLOR_TERM)
powinny poprostu negocjować po ludzku typ terminala kolorowego o ile
potrafią to obsłużyć. Czyli powinien to być xterm-color na przykład, a nie
xterm. Juz raz zreszta o tym pisałem.