Qmail i FHS-2.0

Robert R. Wal reptile w reptile.eu.org
Sob, 5 Cze 1999, 19:58:19 CEST

On 99.06.05 Arkadiusz Miśkiewicz pressed the following keys:

> bez przesady ... tzn imho powinniśmy "supportować" qmaila ale np. wrzucić
> go do supported (na pewno nie będzie to podstawowy MTA no ale jeśli już
> jakiś admin się uprze, że chce używać qmaila to taką możliwość PLD powinno mu
> dawać)

...na przykład przez instalację juzeruf kumajla w standardowym passwd. Ale
trzeba przyznać, że licencja kumajla jest jedną z najbardziej dziadowskich,
jakie widziałem. Obglądana ze wszystkich stron, _nie pozwala_ na
rozpowszechnianie w postaci binarnej zmodyfikowanego kumajla, poza
instalacją w dowolnych katalogach, z zapewnieniem linków, dzięki którym
będą takie rzeczy jak /var/qmail/control /var/qmail/alias itp. Jeśli
nałożysz jakiekolwiek pacze (jak mój ograniczający relay w dość zmyślny
sposób), nie wolno tego rozpowszechniać w postaci binarek.

Tak naprawdę, to przez to całe zamieszanie przy kumajlu trzyma mnie w tej
chwili jedynie ezmlm, który nie ma na razie konkurencji w dziedzinie
high-volume mailing lists. Na maszynach, na których jest zbędny zacznę
chyba zakładać zmailera, albo postfiksa...

rrw

--
The difference is that it takes a lot of courage to fuck other
peoples' wives but even cowards can steal software -- Robert Maron