Pine + RH-6.0

Pon, 7 Cze 1999, 12:16:07 CEST

On Mon, 7 Jun 1999, Arkadiusz Miśkiewicz wrote:

> możliwe (nawet pewne) ale co z tego ?

No włąśnie nic. Chodzi o to że takich rzeczy w tym momencie nie powinniśmy
brać pod uwagę. Lokalne zwyczaje to jest kwestia przedewszystkim
administratora takiego systemu.
Jeżeli chcesz to upowszechnić to tak czy inaczej trzeba sobie zadać
pytanie czy taki zwyczaj coś w sobie faktycznie ciekawego niesie.
tak czy inaczej radziłbym z tego typu rzeczami dość ostrożnie.

> takie, że lepiej by poczta trafiała do ~/Mail/skrzynka niż do ~/skrzynka
> ponieważ może to uchronić ludzi robiących "standardowo rzeczy które byś uznał
> za wręcz nienormalne" od utraty poczty w wyniku robienia rzeczy w stylu rm ~/*

A co jeżeli standardowo na danym hoście ktoś będzie robił rm ~/Mail/* ?
Jak jego w takim razie zamierzasz ustrzec ?
Czy wogóle jest to coś przedczym się powinno strzec ?
Zauważ, że przed czymś takim i różnymi odmianami powyższego ostatecznie
ustrzec może pozbawienie praw do wykonywania rm, a dla co bardziej
sprytnych funkcji umozliwiających napisani programu kasującego pliki.

Widzisz już teraz do czego prowadzi myślenie o lokalnych zwyczajach na
poziomi czegoś takiego jak dystrybucja ?

> Wogóle to masz coś przeciwko ~/Mail/skrzynka ? Jeśli tak to gdzie Twoje argumenty ?
> Twoja wypowiedź żadnych argumentów nie zawiera.

Z regół najbardzie ogólnych możesz wymienić przechowywanie spoola w $MAIL
(tu jest to zwykle /var/spool/mail/$USER lub /var/mail/$USER jeżeli to
jest system zgodny z FHS) lub w Maildir.

To co jest w katalogu ~/mail czy ~/Mail to jest prywatna sprawa
użytkownika.
Zajrzyj na byle U*nixa, a zauważysz że dokładnie tak tam systuacja wygląda
i na tym kończy się konfiguracja jaka przychodzi z vanilla systemem.