Adduser - kloczek na dywanik ;)

Sob, 12 Cze 1999, 08:30:26 CEST

On Sat, 12 Jun 1999, Wojtek Slusarczyk wrote:
[..]
> No to własnie ta poprawiona bedzie wrzucona do /etc/skel

Tylko to ze skel nic nie ma wspólego bo to jest mapa na poziomie xkb. Ta
mapa jest obecna od dłuższego czasu i ma tylko jeden błąd, który trzeba
poprawić. W zasadzie tych map w kilku odmianach jest kilk i wszystki
siedzą w /usr/X11R6/lib/X11/xkb. Map od xkb nie włożysz do skel bo xkb nie
szuka ich w ~/.
Z map jest jeszcze jedna rzecz do zrobienia. Trzeba dorobić to żeby
xkeymap miał w sobie domyślnie mapę polskiej klawiatóry.

> Preferencje uzytkownika

Które sobie zmieni jak przeczyta man-a. Takie rzeczy jak ustawienia proxy
to się raczej globalnie ustawiawia i dla dobra przekierowywania ruchu
przez coś co założył admin to lepiej żeby się ludzie nie wyłamywali. Ci co
się będą i tak wyłamywać napisa sobie sami własnego cfg do lynxa.

> choćby aliasy

Jakie aliasy muszą być w skel ? Wojtek podkreślam _w skel_.

[..]

> Jak mi logicznie wytłymaczycie, ale tak bez _owijania w bawelne_ powtarzam
> bez owijania i kretactwa na pytanie:
>
> W jaki sposób po zainstalowaniu rpma z PLD na RH/PLD/SuSe/Caldera
> uzytkownik (uid != 0) ma sobie budować pakiety z przeznaczeniem na np.
> RH/SuSe/PLD/Caldere/Solarisa/BSD itp itd ?
>
> Z pominieciem wariantu gdzie host=PLD target=PLD ....
>
> W przeciwnym razie wedruja te pliki do /etc/skel
>
> IMHO nie ma takiej mozliwości aby bez przestawiania ~/.rpmmacros ~/.rpmrc
> takie operacje robic.

Wojtek pomyśl. Jakie pakiety z użyciem obecnej konfiguracji zamierzasz
kiedykolwiek robić pod SuSe/PLD/Caldere/Solarisa/BSD ? jakie pakiety pod
RH są robione pod SuSe/PLD/Caldere/Solarisa/BSD ? .. żadne poprostu.

> Nie wiem czy globalne ustawienia beda odpowiadały wszystkim ... dlaetgo
> lepiej jak by kazdy mogl sobie sam ustawaic

Właśnie .. nie masz pewności. Ja ją mam. Przejrzałem sobie temat
wystarczająco dawno temu żeby zapomnieć o tym żeby chcieć robić
~/.screenrc.

> Do krb5 plik w ~/ w ktorym sie podaje kto sie moze na to konto zalogowac

Niepotrzebne. To może sobie każdy zrobić jak będzie potrzebował dokładnie
z tego samego powodu co nie będziemy robić ~/.rhosts. Używanie takich
rzeczy to jest sporadyczny wypadek. Nie warto tego umiszczać w skael.
IMHO wręcz w konfiguracji podstawowej możliwość udostępniania sobie kont
nawzajem poprzez .k5login powinna być wyblokowana. Jak gdzieś to będzie
potrzebne to admin powinien to odpiąć _globalnie_ albo o ile jest to
możliwe per osoba.

Jeszcze uwaga.
Nie ładujmy wszystkich plików do skel tylko dlatego że potencjalnie można
to zrobić. W tym wszystkim trzeba się jeszcze zastanowić nad tym czy
wrzucenie tego czy innego pliku jest potrzebne i czy nie można czegoś co
się chce zrobić poprzez wrzucenie pliku do skel zrobić inaczej.