PLD CVS: SPECS kloczek

Pon, 14 Cze 1999, 15:23:18 CEST

On Mon, 14 Jun 1999, Jan Rekorajski wrote:
[..]

> Tak.
>
> Kloczek, przestań to usuwać z pakietów, to jest wku* kiedy trzeba
> ręcznie kasować kupę symlinków po byle upgrejdzie!

Proponuję przejrzeć zawartość patcha ldconfig-bklinks.patch, który jest w
repo.

> Co Ci te linki przeszkadzają?

Albo ldconfig w %pre, %postun albo ładowanie SONAME linków do pakietów.
Jedno jest dokładnym odpowiednikiem drugiego. Ni jedno jest gorsze ni
drugie lepsze. Poprostu nie potzrebujemy kolejnej radykalnej zmiany
zawartości kilkudziesięciu pakietów tym razem jeśli chodzi o linki.
Niemniej ldconfig musi być wywołany po to żeby przebudować ld.so.cache, a
skoro podczas tej aktualizacji są korygowane wszystkie nieprawidłowe linki
to nie ma sensu dodatkowo przechowywać linków w pakiecie tym bardziej, że
w conajmniej paru pakietaqch linki te są żle robione i albo będziemy przy
ich rejestracji osłabiać regóły sprawdzania albo je korygować w %install.
W sumie gra kompletnie wa warta świeczki gdyż obecne rozwiązanie działa i
na domiar tego działa poprawnie.

Wojtkowi przeszkadza to ze względów estetycznych (bo innych nie potrafi
pdać), a mi przeszkadza to że trzeba będzie z powodu tego że Wojtek wpadł
na kolejny pomysł przeglądać po raz koljny spece, które przeglądane były
już parenaście jeśli nie dziesiąt razy.