Adduser - kloczek na dywanik ;)

Wojtek Slusarczyk wojtek w magellan.SHADOW.EU.ORG
Nie, 20 Cze 1999, 15:02:39 CEST

On Sun, Jun 20, 1999 at 02:37:28PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> Po pierwsze .. takie założenia mają spełniać konkretne pakiety i dotyczy
> to także innych fragmentów.
> Tekst o założeniach jest moim zdaniem wyssany z palce i wogóle nie
> pokrywający się z tym co było faktycznym powodem tego, że o PLD kilka osób
> zaczełó myśleć.

Powiedz nam w takim razie co tam jest wyssane z palca... ?
Jezeli chodzi o to jaka idea przyświecała powstaniu PLD to IMHO większości
raczej przyświecało stworzenie Linuxa dla polskich użytkowników, z dużą
ilością manuali, tłumaczeń itp ... Przy okazji dystrybucja miała być
dopracowana i stabilna.

> Ostatnio szczegółnie Wojtek zaczyna zapominać o tym i z sirodka tworzy ce
> działania co bardzo łatwo prowadzi do ignorowania otoczenia Unixowego w
> jakim chcąc nie chcąc musimy się poruszać i które to otocznie narzuca
> pewnien styl, ramy działania poza którymi zaczyna się teorzyć wyspę
> wulkaniczną, która prędzej czy pózniej zatonie w otaczjacym możu.

Przepraszam ale zdaje się teraz o mnie fragment był .. zatem jaki styl ?
Proszę sprecyzuj jakiż to jest "styl Unixa" poza tym opisanym w
specyfikacjach ?

> Nie muszi być idealne. Wystarczy, że będzie tak dobre jak to tylko
> możaliwe. Zauważ, że juz tego co choćbynajmniej w tym tygodniu było
> robione kupa nie jest idealna, a ślady tego znajdziesz choćby najmniej w
> notkach jakie są w TODO więc nie posądzaj mnie o coś do czego nawet nie
> próbuję dążyć.

Zauważ jedną rzecz, że jedni robią notki TODO, inni też robią te notki,
ale czytają je i poprawiają co w nich jest do zrobienia.

> I z tego powodu użytkownik ma nie wiedzieć, że tego typu przykłady są
> wymieniane i opisywane wręcz w procmailex(1) ? Sorki nazwę to wprost. To
> jest głupie. Jeżeli chcesz coś tu pomóc to zacznij tłumaczyć na polski
> procmailex(1). To jest POPRAWNY kierunek działania ukierunkowany na
> FAKTYCZNĄ pomoc początkującemu.

Tak tu się zgadzam czytanie manów, dokumnetacji FAQ itp. to jest poprawny
kierunek dla użytkownika -- dla dystrybutora poprawnym kierunkiem działania
jest dostrczanie tej dokumnetacji w możliwie jak największej ilości i
różnych, przyswajalnych formach ot, np taki ~/.procmailrc w /etc/skel

> No włąśnie odpowiedz mi na to czy każdy użytkownik muszi to mieć w swoim
> katalogu ?

Nie nie musi .. może sobie po prostu to skasować.

> szczegółem stać musi prosta argumentacja mówiąca o tym dlaczego
> powinniśmy coś mieć lub nie.

Jeżeli chodzi o naśladownictwo -- jest wskazane ale nie ślepe odwzorowanie
jednej dystrybucji/systemu lecz IMHO wybieranie ze wszystkich tego co
najlepsze i najbardziej sensowne.

--
Wojciech Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin