Sprawa TeX'a

Martin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Pon, 21 Cze 1999, 01:29:06 CEST

Tomasz Kłoczko wrote:

> On 20 Jun 1999, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:
> [..]

> Tak czy inaczej ryzyko wynikające ze sgid jest mniej więcej tego rzędu co
> 1777 pod względem bezpieczeństwa (w sensie przejmowania zasobów z innych
> kont, a nie zapychania katalogów .. bo tego ewentualnie bym się obawiał).
>
> Podczas rozmowy z Jankiem na #pld nieco rozmawialiśmy na ten temat i
> zasugerowałem, że prawdopodobne rozwiązanie rozwiązujące powyższe można by
> jednak kiedyś znaleźć. Co prawda jest to jednak pieśń przyszłości ale może
> [...]

Nie takie to proste jak by się może wydawało, bo metafont i tex sa
napisane w pascalu i nie tak łatwo by było je zintegrować z inną
aplikacją.
Poza tym bardzo bardzo koszmarnie zachowuje się kpathsea pod względem
czytania otoczenia itp. W DUŻEJ skali ta biblioteka nie jest
wielowstepna.
Dopiero faktyczne wejście w taki projekt fkatycznie unaoczniało by jego
tórdności. Aczkolwiek pomysł sam w sobie jest nie najgorszy bo jak do
tej
pory to sposób w jaki administrowane są czcionki w texu to koszmar...

--Marcin