Błąd w slocate

Pon, 21 Cze 1999, 11:06:21 CEST

On Mon, 21 Jun 1999, Wojtek Slusarczyk wrote:

> W PLD-doc/uid_guid.db.txt jest wyszczególnione jakie grupy są w PLD Linuxie,
> opcji -f to ja się nie muszę przyglądać gdyż sam ją dodawałem do shadow.
> Tomek ... gid=12 to ma `mail' zarówno u nas jaki i na RH (przynajmniej 5.x)
> games miało 20 ale 20 ma teraz console (i to nie ja ustalałem gid=20 dla
> console). Zapomniałem jeszcze o

OK. Pomyłka. Sorki.
games::20:

i jednocześnie w dev jest też dodanie gid=20 z console. Wychodzi na to, że
ktoś w RH się rąbnął. W dev z RH jest dodanie grupy console ale nie widzę
żeby cokolwiek jej używało (są jakieś programy sgid console ?). W dev jaki
jest w repo grupę console uzywa /dev/console ale nie widzę żeby
jakikolwiek program był sgid console. Wygląda to na jakieś szersze
zaplątanie. Tak czy inaczej poprawiać slocate raczej nie trzeba i zmiany
jeżeli chyba juz to w pozostałych zasobach (dev i uid_guid.db.txt).

> /usr/bin/update-db zarówno w %pre jak i %postun w celu updatnięcia
> /var/db/group.db ...

Już mówiłem o tym, że lepiej na takie okazje będzie zmienić groupadd,
useradd, userdell, groupdel i adduser, a także chfn i chsh (te dwa będzie
łatwo bo wystarczy dodać wołanie pam_make do plików /etc/pam.d/*). Ilośś
punktów w których będą te programy używane jest niewspółmiernie większa od
tych siedmiuu, a w zasadzie czterech punktów (adduser można zmienić
najprościej i go nie liczę).

Prośba do Janka żeby spojrzał na źródła tych czterech programików pod
kontem dodania do nich wsparcia do PAM żeby można było dodać wołanie
pam_make (tak chyba byłoby najbardziej elegancko i kto wie czy nie
najśprościej). Może choć jeden z tych programów .. sam też chętnie bym
popróbował się z PAM, a mając przykład byłoby to łatwiejsze :)