Błąd w slocate

Wojtek Slusarczyk wojtek w magellan.SHADOW.EU.ORG
Pon, 21 Cze 1999, 11:28:08 CEST

On Mon, Jun 21, 1999 at 11:06:21AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> ktoś w RH się rąbnął. W dev z RH jest dodanie grupy console ale nie widzę
> żeby cokolwiek jej używało (są jakieś programy sgid console ?). W dev jaki

_Nie ważne_ czy w RH czy u nas i czy ktoś się walnął czy nie -- po prostu
zobaczyłem, że poprzednia osoba(y) która robiła dev-* dla PLD wprowadza
taką grupę przez `useradd' i daje gida 20 zatem ...

1. Washowałem #gropuadd (IMHO to jest bardzo ważny pakiet i raczej nie
   wskazane jest aby w tym pakiecie dawać jakiekolwiek REQUIRES, PreReQ itp ...)
2. Poprawiłem setup-*
3. Poprawiłem PLD-doc/gid*.txt

I tyle ...

> Już mówiłem o tym, że lepiej na takie okazje będzie zmienić groupadd,
> useradd, userdell, groupdel i adduser, a także chfn i chsh (te dwa będzie
> łatwo bo wystarczy dodać wołanie pam_make do plików /etc/pam.d/*). Ilośś
> punktów w których będą te programy używane jest niewspółmiernie większa od
> tych siedmiuu, a w zasadzie czterech punktów (adduser można zmienić
> najprościej i go nie liczę).

Dobrze, owszem -- można by zaplombować useradd, groupadd, groupdel ...
ale to musi ktoś zrobiś ... a _dopóki_ nie zrobi to niech w tych 3 pakietach
utmpter (dla stable) TeX (dla stable -- group fonts) i slocate
będzie wywołanie /usr/bin/update-db

Jeżeli ktoś zrobi to wtedy te 3 pakiety będzie można poprawić, a jak nie zrobi
to zostaną z prawidłowymi %pre i %postun ...

Po prostu IMHO sójność pakietów musi być non stop zachowana -- nie wystarczy
tylko tego do TODO dopisać, gdyż ludzie pobierają sobie z CVS'a źródła i spece
i próbują robić pakiety na tym -- ba .. nawte Ci co je robią muszą mieć jakąś
choćby pseudosolidną podstawę 'narzędziową'

> Prośba do Janka żeby spojrzał na źródła tych czterech programików pod
> kontem dodania do nich wsparcia do PAM żeby można było dodać wołanie
> pam_make (tak chyba byłoby najbardziej elegancko i kto wie czy nie
> najśprościej). Może choć jeden z tych programów .. sam też chętnie bym
> popróbował się z PAM, a mając przykład byłoby to łatwiejsze :)

No napewno by to było bardziej eleganckie ..

--
Wojciech Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin