Co jest z instalatorem ?

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Czw, 10 Cze 1999, 19:04:13 CEST

[czwartek, 10 czerwiec 1999], Wojtek Slusarczyk napisał(a):

> Hej,
> 	Co sie dzieje z instalatorem ? Jak daleko są posuniete prace nad
> nim ? Da rade aby powiedzmy w ten weekend mozna bylo potestowac probna
> instalacje ? ;)

To ja o swojej działce, czyli instalacji rpm'ów. Otóż wraz z radosnym
nadejsciem rpm-3.x zmianiło się API rpmlib'a i moją działkę szlag trafił. Po
pospiesznej próbie przejścia na rpmlib'a z 3.x, dostaje SIGSEV'a w
najbardziej nieoczekiwanym miejscu i nie mam koncepcji co z tym zrobić.
Oglądałęm już chyba z 10 razy instalatora z RH 6.0 i wszystkie wołania
rpmlib'a są niby takie same, ale u nich to działa a u mnie nie...
Tak więc jeśłi rpm'y z 3.x dają się instalować rpm'em 2.x to spoko, a jak
nie to gorzej.

Jak byś chciał potestować instalację rpm'ów robionych pod 2.x to podaje
przepis:
Składniki:
z dione.ids.pl/people/pld-inst:
pldilib 0.20
trurlib 99.05.28
checklist
rpmmenlib 0.2.1
pkgssel 0.4.2

z http://www.ids.pl/~pkollegu
gentocf 0.2
pkgssel-0.4.2.patch

Sposób przyżądzenia:
wszystkie składniki rozpakować w jednym katalogu. porobić pare linków w
stylu ln -s rpmmenlib-0.2.1 rpmmenlib, założyć patcha na pkgssel'a potem
make kolejno w pldilib, checklist, trurlib, rpmmenlib, pkgssel, gentocf, i
make test w rpmmenlib. Następnie gentocf /katalog/z/PLD/RPMS
cp /tmp/tocfile* /katalog/z/PLD/RPMS/
i jeszcze przegrać plik "groups" z pkgssel'a do rpmmenlib'a, i już możesz
uruchomić tt z rpmmenliba.
Jeśli postpując według tej instrukcji za pierwszym razem osiągniesz sukces,
to powinieneś poważnie rozważyć zawodowe przeprofilowanie się na gracza w
totka - z Twoim szczęsiciem miałbyś szansę na znacznie wyższy poziom życia :)

Aha, oczywiście do kompilacji wymagany jest rpm i rpm-devel 2.x.
A i jeszcze jedno - jak odważysz się to zrobić na maszynie choćby ćwierć
produkcyjnej do wszytkie bluzgi proszę bezpośrednio kierować do /dev/null
lub /dev/wojtek
Co do tego patcha na pkgssel'a to nie jest on skomplikowany, i zaplikowanie
go na nowszą wersję nie powinno być problemem, pozatym Jarek (pkgssel to
właśnie Jego dzieło) obiecał niebawem dostosować pkgssel'a do rpmmenlib'a
0.2.x (to właśnei robił ten patch).

PS. Mam nadzieję, że Cię nie zniechęciłem do eksperymentów.
PPS. Tak trochę postraszyłem, ale mi rpmmenlib nie przeorał dysku
PPPS. Co wcale nie znaczy, że Wam nie przeora.

--
Paweł Kołodziej
pawelk w pld.org.pl