Xwindow i xinit, inn, itp

Bartosz Waszak waszi w pld.org.pl
Czw, 24 Cze 1999, 12:46:55 CEST

Czy ktoś pracuje nad INNem, bo ten pakiet wymaga jeszcze sporo pracy
przede wszystkim nad initem bo to z /etc/rc.d/init.d/innd i /etc/rc.d/rc.news
uwaza za rzecz karygodna. Całość powinna być w /etc/rc.d/init.d/innd

Druga sprawa odnośnie inna. Innwatch nie działa jak powinien, w momencie
sprawdzania ilości wolnego miejsca w spool zawsze wykazuje zero mimo
że na tej partycji mam wolne jeszcze 200 mega. Przestawianie konfiguw
nic nie pomaga. Winowajcą jest programik inndf sprawdzajacy ilość wolnego
miejsca, a on na każdej partycji zawsze wykazuje zero, jak uruchomie
żeby pokazal w postaci inodes jest ok. ale bajtów nie chce. Rzecz się dzieje
w INNie z RH6 , PLD. W docach do inndf pisze, ze to ma zastąpić df i awk
więc prawdopodobnie w jakis sposób formatuje wyjście df.

Jak wygląda sprawa z X. Chodzi mi o xinity bo chyba nie przyjęto jeszcze
żadnych ustaleń, które mają obowiązywać. Ja uważam, że pomysł z WMEXEC
w .bashrc nie jest za dobry nie każdy używa basha, najlepiej, żeby
za to odpowiadał plik .wm_style, standardowy windowmanager powinnien
byc wybierany z /etc/sysconfig ale nie w taki sposób jak jest w RH6
gdzie trzeba sie zdecydować na grupę typu GNOME, KDE, AnotherLevel (wmaker,
afterstep itp).

Ja widzę to w taki sposób:

/etc/X11/xinit/window-managers/* -- tam znajdowałyby się pliki typu:
WindowMaker, AfterStep, KDE, GNOME i każdy z tych plików zawierałby
definicję środowiska i uruchamiał poszczególnego winmanagera. Plik
xinitrc by pozostał taki jak jest teraz ale w Xclients zaszłyby
zmiany, które powodowałyby, że nie szukałby on na własną rekę winmgrów
(na razie są obsługiwane tylko te wmgry, które zostały przewidziane przez
autora skryptu) tylko pobierał szukał by w $HOME/.wm_style, który by
zawierał nazwę odpowiadającą plikowi w /etc/X11/xinit/window-managers/
jeśli by nie znalazł pliku o podanej nazwie w .wm_style (albo by nie
znalazł samego pliku .wm_style) uruchamiał standardowy (ustawiony
na przykład w /etc/sysconfig/desktop. Rozwiazało by to problem rejestracji
windowmanagera przez pakiet rpm i nie były by potrzebne wymyślne sposoby
typu skrypt RunWM do uruchamiania wmgrów. Problem stanowi jedynie to,
że pakiety zrobione w ten sposób utrudniałyby ich użytkowanie w innych
dystrybucjach. Byłoby to jak sądze przydatne także w konfiguracji xdm,
wdm, gdm -- po odpowiednim spatchowaniu powinny zacząć obsługiwać ten sposób
wybierania managerach na zdalnych konsolach na przykład. Po zainstalowaniu
pakietu od razu wszelkie programy Xowe zaczeły by widzieć nowe wmgry -- Przy
połączeniu z wmconfigiem możnaby jeszcze updateować menu.

PS.Wsadziłem na CVS program signify -- generuje automagicznie sygnaturki.
Posiada wiele funkcji formatowania (kolumny centrowanie w poziomie pionie
losowe cytaty) Ja go używałem w debianie także do tworzenia pliku issue
i motd. Tworzy pliki FIFO. Taka mała rzecz a cieszy może komuś się przyda.

               Bartosz Waszak                Email1: waszi w kki.net.pl
         Nick: waszi (#plug, #pld)          Email2: waszi w free.net.pl
                     Beam me up, Scotty!  It ate my phaser!