Qmail - once more...

Bartek Rozkrut madey w viii-lo.krakow.pl
Sob, 13 Mar 1999, 23:53:03 CET

On Sat, Mar 13, 1999 at 02:58:35PM +0100, Marek Obuchowicz wrote:
> [...]
> woow! w koncu lisrta daiala tak jak powinna tzn po wyslaniu na nia listu
> od razu go otrzymuje :D
I to jest jedna z wielu zalet qmaila i ezmlm...

Sam mam kilka takich list i swego czasu niektórzy sobie junkowali on-line...
tzn. gość pisał tekst a drugi mógł natychmiast odpowiedzieć - bo list
dochodził w jakąś sekundę...

Istny chat...

Więc jak już mam argumenty to proponuję :
1. Zrobić 2 rpmy procmail'a - z nim są problemy przy qmailu - jeden bez patcha
na ~/Mailbox a drugi z nim.
2. Osobne, spatchowane (S)RPMy demonów POP3
2. Dokończyć spece qmail'a...
4. Napisać program do konwersji sendmail.cf na /var/qmail/control/* i inne
formaty konfiguracji różnych MTA
Taki program konwertujący byłby rozwiązaniem idealnym... po co pisać olbrzymie
skompilowane spece skoro taki konwerter może skonwertować pliki konfiguracyjne
w mgnieniu oka i to dla różnych MTA...
Taki programik najlepiej napisać w PERLu - właśnie się uczę tego wspaniałego
języka - jest idealny do tego.

Według mnie celem powinno być :
- jak najprostsza instalacja i konfiguracja Qmail'a
co przyciągnie do niego sporo osób... zobaczą jego zalety i już nigdy z niego
jie zrezygnują... bo jak na razie nie ma względnie prostej metody instalacji i
konfiguracji Qmaila...

ps. Kiedyś ktoś pisał o licencji Qmaila i humorach D.J. Bernsteina... czy
wysłany już jest list z prośbą o pozwolenie zamieszczenia qmail-rpma w PLD ?
(jeśli nie... to mogę wysłać taki post... wystarczy trochę pomęczyć(vide
pl.qmail.org ;)))))))))))

--
e-mail   : madey w pld.org.pl , madey w viii-lo.krakow.pl