Burdel w rc-scripts.spec

Czw, 18 Mar 1999, 20:24:24 CET

On Thu, 18 Mar 1999, Grzegorz Stanislawski wrote:

> Witam.
>
>  Dopiero teraz to do mnie dotarlo.
> 1. Spec mowi o wersji 3.66 tymczasem w CVS'ie od poczatku bylo
> RedHatowe 3.78

Poprostu zamiast mówić, że coś jest do zrobienia trzeba to także próbować
po kawałku robić.

> 2. uprawnienia. Bylo jakis czas temu sporo ciecia o prawa rx.
>  Tomek i Wojtek: Na czym w koncu stanelo?

Na skryptach startowych pozostaje 754. na parametrach konfiguracyjnych o
ile są to rzeczy ważne dla działania serwera (zachowanie prywatności i
separacja zasobów użytkowników) może być 640 (zakładam, że może w
przyszłości może rzeczywiście można pomyśleć o spec grupie dla której da
się prawa do czytania niektórych rzeczy) lub 600 (to może być zależne od
serwisu).

> Te uwagi juz raz zglaszalem i nie popuszcze:
>
> 3. wraz ze zmiana nazwy z initscripts na rc-scripts mielismy numerowac
> wersje od poczatku. (i tak bylo do czasu "synchronizacji" z ftp.ps.pl)
> Zreszta jak sie temu przygladam to widze ze synchronizacja byla robiona w
> jedna stone ftp.ps.pl -> CVS.

OK. Pakiet dostanie tylko "Provides: initscripts <numerek>" dla zachowania
konpatybilności z initscripts (o ile da się to dalej utrzymać .. wydaje
mi się nadal, że jest to możliwe).

> 4. %changelog zajmuje 2/3 speca. Litosci. Zreszta od trzymania changeloga
> mamy cvs.

Wyciąć to co stare (RH) i napisać na końcu, że nbazuje na initscripts
<wersja> z RH. W przypadku długich %changelog gdy rzeczywiście to juz
przeszkadza można to przyjąć.

> Standardowa karencja 3 dni, jak nie bedzie za duzo krzyku to robie z tym
> porzadek.
>
> Cron: Moze zrobilibysmy z tego co jest teraz w CVS'ie wersje 0.01,
> wpuscili do dystrybucji i podniesli numerek w cvs'ie do gory.
> Nie kumam jeszcze calkiem tego cvs'a, to sie robi przez tag czy branch?

OK. Dzisiaj jeszcze będę próbował uporządkować sprawę z wyrugowaniem "had
coded" sekwencji terminalowych. Ktoż musi spróbować zrobić template do
ipv6. Wypadałoby także zweryfikować ostatnie zmiany jakie sa w rawhide.

> [...]
> jakis aliasow typu eth0:1. Chce to rozwiazac poprzez przeszukiwanie w pliku
> sekwencji:
> ADDR=START
> ADDR=3ffe:902:10::1/48
> ADDR=3ffe:902:10::1:997/112
> ADDR=STOP
> przetwazanie tego za pomoca (grep?), while, read i eval.
> wada( nie duza ale zawsze ;-): plik i6cfg-* bylby czytany 2 razy
> Ewentualnie jakby mial byc jeden adres na interfejcie i jak sie pominie
> START i STOP to mozna to zrobic po jednym przejsciu: jak ADDR=STOP to idz
> zrobic petelke, jak nie to ustaw taki ADDR.

Może zrobić jeden adres <-> jeden plik w /etc/sysconfig/network-scripts ?
W każdym pliku mógłoby być DEVICES i wiadomo by było do którego
międzymordzia to przypiąć (które eth czy co tam jeszcze by było). To
rozwiązanie miałby tą zaletę, że byłoby niejako chyba przedłużeniem tego
co wymyślili w RH. Pliki mogłyby się wtedy nazywać:

ifcfg-<netdevname#>-net<#>

o ile miałyby w zmienną PROTOCOL=ipv6, a o ile miałyby PROTOCOL=ipv4 to
tylko ifcfg-<netdev# (czyli po staremu).

Może wogóle byłoby dobrze, żeby w nazwie pliku figurowała nazwa maski
sieci ? (niezależnie od tego czy to jest ipv4 czy ipv6). To mogłoby
zwiększyć czytelność całości. Jeżeli nie konievcznie w nazwie maska to
może, że w razie czego mogła by się tam pojawić (na końcu nazwy). Czyli,
że wyglądałoby to ifcfg-<netdevname#>-net<#>-<netmask>. Może to jest już
za skomplikowane ale może pozastanawiać się warto w tym kierunku (?).

W razie czego łatwo przenosiłoby się obsługę podsieci między maszynkami
(wystarczyłoby przenieść plik opisujący podsieć) jeżeli pojedyncza podsieć
byłaby w pojedyncym pliku.

kloczek
PS. stanęła także dalsza dyskuja o skrypcie do inet. czy to ma w takim
razie oznaczać, że istnieje jakiś poziom przyzwoleia na końcowa postać
pomysłu ? (z mojego ostatniego listu), czy może ktoś ma jeszcze jakieś
inne pomysły lub przynajmniej widzi jakieś wady w tym co do tej pory było
ustalane ?