Nowy PAM...

Wto, 23 Mar 1999, 17:20:30 CET

On Tue, 23 Mar 1999, Jan Rekorajski wrote:

> Cześć,
> Właśnie w CVS znalazła się nowa wersja PAM-a. Jest to kontynuacja tego
> co robili kloczek i Robert Miłkowski. Zrobiłem porządny pam_unix, dodałem
> pam_make dodałem to co było sensowne w pakiecie robionym przez Wojtka.

Dla wygody ściągania speca i wszystkie pliki wchodzące  w
skłąd pakietu oetykietowałem etykietą pam-0_66-3.

Pierwsza próba kompilacji na razie nie powiodła się:
make[1]: Entering directory `/home/kloczek/rpm/BUILD/Linux-PAM/modules'
modules for linux are:
pam_access    pam_filter   pam_limits    pam_permit  pam_rootok
pam_tally  pam_wheel
pam_cracklib  pam_ftp      pam_listfile  pam_pwdb    pam_securetty
pam_time
pam_deny      pam_group    pam_mail      pam_radius  pam_shells
pam_unix
pam_env       pam_lastlog  pam_nologin   pam_rhosts  pam_stress
pam_warn
:--------

make[2]: Entering directory
`/home/kloczek/rpm/BUILD/Linux-PAM/modules/pam_access'
mkdir -p ./dynamic
gcc -O2 -mpentium -pipe -g -DLINUX_PAM  -Wall -Wwrite-strings
-Wpointer-arith -Wcast-align -Wtraditional -Wstrict-prototypes
-Wmissing-prototypes -Wnested-externs -Winline -Wshadow
-I/home/kloczek/rpm/BUILD/Linux-PAM/include -fPIC -Dlinux -Di386 i686 i586
i486 i386 noarch -DCONFILE=\"/etc/security/access.conf\" -DPAM_DYNAMIC
-c pam_access.c -o dynamic/pam_access.o
gcc: cannot specify -o with -c or -S and multiple compilations
make[2]: *** [dynamic/pam_access.o] Error 1
make[2]: Leaving directory
`/home/kloczek/rpm/BUILD/Linux-PAM/modules/pam_access'
make[1]: *** [all] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/kloczek/rpm/BUILD/Linux-PAM/modules'

Już trochę jestem zmęczony dzisiaj i nie chce mi się tego przeglądać. Na
dzisiaj daję sobie już spokój.

> Kloczek właśnie mi napisał coś o pam_env, co tam jest źle?

Dotychczas nie działał mi poprawnie, a tak jak Ci napisałem gdyby działał
to powinniśmy przestawić wszystkie pliki z usługami typu zdalny shell
(rsh/rlogin/telnet/ssh) w /etc/pam.d/ na używanie tego modułu, bo będzie
można zrezygnować z ustawiania np. zmiennych LOCALE w rc-scripts.
Konfigurator do LOCALE też by zyskał przejrzyste i jednolite podstawy.

> Aha, weźcie to i potestujcie, ja nie mam pod ręką glibc 2.1 (ale mam
> nadzieję że wszystko będzie ok.)

Tak czy inaczej dzięki.

Jeszcze jedno pytanie. Jak wygląda obecnie wykorzystanie modułów session w
xdm ? Jeżeli by to wypaliło i dałoby się i tu użyć pam_env to sprawe
ustawiania zmiennych LOCALE globalnie byśmy mieli z bańki.