Propozycja do rc-scripts

Sob, 27 Mar 1999, 14:16:59 CET

On Sat, 27 Mar 1999, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> [Ciach!]
>
> Co prawda mam zerowe doświadczenie z takim multiconfigiem, ale czy
> coś w stylu `mv /etc /etc.foo; mv /etc.bar /etc' zamiast kopiowania
> czy linkowania poszczególnych plików nie byłoby prostsze?

Przyznam się, że najchętniej widziałby tu paytcha do umieszczania zmiennyc
źrodowiska w symlinkach. Wtedy wszystko byłoby o wiele prostrze. W
większości przypadków możnaby porobuć pliki typu /etc/X11/XF86Config.linux
czy /etc/X11/XF86Config.domek, a /etc/X11/XF86Config to byłby symlink na
/etc/X11/XF86Config.$BOOT_IMG

Zresztą kwestie wtedy czym sterować byłyby mniej istotne. Jakby się ktoś
upatł to w sktyptach startowych możnaby pomyśleć o tym żeby dodawać
dodatkowe zmienne np $IP_ETH0 po to żeby np sterować konfiguracją w
zależności od IP jakie się w różnych miejscach otrzyma via DHCP.

> Pliki wspólne dla wszystkich konfiguracji byłyby hardlinkami. Dodatkowo
> nowo tworzone pliki w /etc byłyby przy zmianie konfiguracji automatycznie
> dolinkowywane do katalogów wszystkich pozostałych konfiguracji.

Myślcie próbujcie. Mi na razie nie jest to niezbędne ale w razie czego
będę analizował proponowane koncepcje i w razie czego poddawał je krytyce
:)

Tak wogóle to co się stało z patchem do kernela który umożliwiałby
montowanie urządzeń po etykiecie. Jakiś czas temu widziałem coś takiego
co umożliwiało zrobienie w fstab czegoś takieg:

(root)	/	.......
(home)	/home	.......

Przy starcie przeszukowane były wszystkie urządzenai scsi/ide (CD także) i
zbierane etykiety po to zeby mozan było je użyć przy montowaniu.
To było idealne do takich rzeczy mobil gdzie kieszeń z dyskiem nosiło się
pod pachą.

Tak czy inaczej koncepcja multikonfiga powinna także uwzględniać także
takie przyszłościowe rozwiązania .. przynajmniej nie powinna być z takimi
kierunkami rozwoju w sprzeczności po to żeby można było kiedyś skorygować
nieco (tylko) koncepcję czegoś takiego, bez konieczności budowania takiej
cechy od podstaw.