PLD CVS: SPECS kloczek

Krzysztof G. Baranowski kgb w manjak.knm.org.pl
Śro, 31 Mar 1999, 14:27:21 CEST

On Wed, 31 Mar 1999, Tomasz Kłoczko wrote:
> No manuy lev 2 to raczej do osonmego pakietu (byłbym za kernel-*, np.
> kernel-man lub kernel-manpages).
A ja nie. Pakiet kernel-man(pages) powinien raczej zawierac many z
sekcji 9, czyli opisy funkcji scisle zwiazanych z jadrem i programowa-
niem w trybie jadra: kmalloc, kfree, cli, sti, sleep_on itd.

Many z sekcji drugiej zawieraja opisy syscalli. Opisy sa raczej
skierowane do programistow userspace niz jadrowych (vide referencje
do plikow naglowkowych w bibliotece libc), takze jesli juz chcesz je
odesparowac, to zrob _jeden_ pakiet z manami sekcji drugiej i
trzeciej i nazwij go manpages-devel czy jak tam chcesz, ale w zadnym
wypadku kernel-manpages.

A tak w ogole, to nie wiem skad sie wzial ten pomysl. Jakos nie
zauwazylem na p.c.o.l i w podobnych kregach, zeby komus kto nie
programuje wielce przeszkadzaly many z sekcji 2 i 3.

Kolejna sprawa. Mysle troche w przyszlosc. Jak ktos kto z nami nie
pracowal zacznie sie zabierac za prace nad dystrybucja i zobaczy
taka sieczke (czesc pakietu man-pages w pakiecie z libc, czesc w
naglowkach jadra, czesc jeszcze gdzies indzie), to szybko mu przejdzie
ochota na prace (szczegolnie jesli takich "podzialow" bedzie wiecej).

A wiec powtarzam jeszcze raz. Zostawcie man-pages w calosci. ENTER.

> I tak nie jest dosytraczany w całości od dłuższego czasu. Wogóle IMHO
> pakietu tego nie powinno być ponieważ zawiera on w prawie całości many
> które powinny się znajdować w innych pakietach (np. w fileutils .. tutaj
> prawdopodobnie nie trafiają tylko dlatego, że maintainer fileutils kładzie
> już nie powiem co na konserwowaniu źródeł pakietu).
> Inny konkretny przykład .. w man-pages są many do lilo i lilo.conf.. po co
> mi to na sparcu gdzie nie ma lilo, a jest silo ?
Prawda, ale proba latania tego na innym poziomie niz u samego zrodla,
to jest IMO kopanie sobie grobu. To jest prawdziwa puszka pandory.

Kris
--
Krzysztof G. Baranowski - Prezes Klubu Nieszkodliwych Manjaków
"Smith & Wesson - The original point and click interface..."