Drobne zapytanie

Wojciech Slusarczyk wojtek w mailbox.chemo.tuniv.szczecin.pl
Śro, 31 Mar 1999, 17:21:07 CEST

On Wed, 31 Mar 1999, Tomasz Kłoczko wrote:

> Tak się coraz bardziej próbuję przystawiać do stuffu sieciowego i dochodze
> do wniosku, że jednak chyba w kwestii ipv6 można sobie pozwolić na to,
> żeby było to obecne w binarkach baj def, a nie jako opcja. Dwa argumenty
> przemawiające za taką zmianą podejścia. Pierwszym są kłopoty z
> manipulowaniem tymi samymi pakietami ale w dwuch wersjach
> (inety różne, indianiny, NNTP serwery, tcp wrappery i inne), a drugi jest
> taki, że przy tych kłopotach narzut na wielkość kodu jaką wprowadza
> poszerzenie o rozumienie ipv6 jest wg mnie niewspółmiernie mały.

W jednym przypadku tylko ipv6 bruzdzi ... ssh-1.2.26 ... (z tego co mi
wiadomo, ale to jest blad w patchu na ssh)
W pozostalych nie -- przy czym dla pinga nalezy zadbac o alisas (chyba
najlepsze wyjscie...) ? aby byl odpalany jako ping -a inet (bo inaczej po
ipv6 bedzie sie dobijal jak znajdzie maszynke w DNS z wpisem o ipv6...
tak poza tym wszystkie mozliwe programy sieciowe powinny miec wsparcie dla
ipv6 ... skoro sam kernel wspiera, glibc wspiera i sa patche ... to troche
nawet nie tak by bylo ze strony developero/pakietowcow sieciowych (takich
jak w np. w RH), ze programy nie maja wspomagania dla nowego protokolu
sieciowego ...

--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin