postfix

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Pon, 1 Mar 1999, 17:36:02 CET

On Sun, Feb 28, 1999 at 07:39:00PM +0100, Grzegorz Stanislawski wrote:
> Jak zdarzy sie user ktory ma wlasnego shella, ma wlasna quote na homie i
> ma procmaila ktory mu to przewala do home'a. Jak zapcha quote, to procmail
> mu zostawi maile w /var/spool/mail i poczeka na lepsze czasy.
> Proste, nie?
A jak poza tym ten user chce używać POP3.

Ja jestem za tym, żeby przerobić wszystkie konieczne programy tak, aby
działały z konfigurowalnym położeniem spoola. Np. $MAIL, czy odpowiedni
plik w /etc (nie w /etc/sysconfig, bo prawdopodobnie programy same będą
musiały go interpretować).

Jeśli chodzi o przeróbki programu, to chyba nie duża różnica, czy
"$MAIL", czy "$HOME/Mailbox". A każdy administrator mógłby ustawic sobie
po swojemu.

Jeszcze lepiej by było, gdyby user też mógł mieć na to jakiś wpływ
(oczywiście jeśli admin niemiałby nic przeciwko) - i wszystkie demony by
to respektowały - ale to już trudniejsze.

No a najlepiej by było, gdyby można było także wybrać między
Mailbox/Maildir.

Ale na początek proponuje przystosować programy do korzystania z $MAIL.
Oczywiście do instalatora będzie trzeba dodać kolejne okienko - wyboru
położenia spoola.

Pozdrowienia,
           Jacek
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !