%clean - zalecenie

Dariusz Knocinski dknoto w pem8.wiml.waw.pl
Pon, 8 Mar 1999, 10:14:02 CET

On Sat, 6 Mar 1999, Tomasz Kłoczko wrote:

> Mam prośbę żeby nie wrzucać na przyszłość do %clean czegoś takiego jak:
>
> rm -rf $RPM_BUILD_DIR/%name-%version
>
> Wiem z czego to wynika. Przyczyny są dwie:
> - z tego że ktoś zauważa, że po zbudowaniu pakietu nie został usunięty
>   katalog roboczy w BUILD,
> - z tego, że ten ktoś nie wie, że ten katalog można usunąć wykonując po
>   zbudowaniu "rpm --clean pakiet.spec"
>
> Żeby wygodnie czyścić przy budowaniu pliki robocze ostateczne zapuszczenie
> może wyglądać tak:
>
> % rpm -ba -v --clean --rmsource pakiet.spec

> [...]
Jest to klasyczny przykład rozjechania się wizji twórców RPMa i jego
użytkowników. Skoro większość oczekuje czystego katalogu po
przekompilowaniu pakietu to logicznym wydaje się aby była opcja
umożliwiająca zachowanie katalogu roboczego a nie jego kasowania.

DKnoto.

PS. To usuwanie występuje w dużej ilości pakietów i też nie oczekuję
    pozostawiania smieci.