PLD CVS: SPECS wojtek

Wojciech Slusarczyk wojtek w mailbox.chemo.tuniv.szczecin.pl
Pon, 8 Mar 1999, 13:32:35 CET

On Sun, 7 Mar 1999, Grzegorz Stanislawski wrote:

> W pelni popieram stanowisko kloczka w tej sprawie.

To jest wolny kraj i kazdy moze miec swoje/kolegi zdanie ...

> Wojtku, juz kiedys apropos suidow mowilem zebys odpuscil sobie polowanie
> na czarownice, teraz wyglada na to ze jak braklo suidow to bierzesz sie za
> prawa dostepu z rownie fanatycznym zacieciem.

To polowanie trwa nadal to co jst niepotrzebne/zbedne to nie ma juz suida,
co niestety wymaga do prawidlowej pracy a nie ma innego rozwiazania to
dostaje spowrotem ...

I to nie ja sie biore ... Takie prawa byly i byly juz jakis czas temu
dyskutowane to nie ja zaczalem zmieniac bezpodstawnie te mody ...

> nie nadarmo mozna ustawiac prawa dla wszystkich tych przypadkow.
> Jesli w grupie root nie ma byc nikogo to po co dajesz na pliki prawa
> 640 root.root? 600 root.cokolwiek zupelnie wystarczy.

???
Cos sie Tobie Grzesiu pokrecilo ... to nie w grupie root nie ma prawa
byc nikogo ale w grupie [network(80)], icmp(55) (taka jest na PLD) do
pingow,traceroutow i innych ...

> Z jednej strony mowisz zeby nieuzywac konta roota do niczego a z drugiej
> strony doprowadzasz do tego ze nie ma innego wyjscia jak robic wszystko z
> roota.

Dalej cos pomyliles ...

(uid=0 != gid=0) ...

> moze wykonywac swoja prace.
>  Dziala to tak juz od dluzszego czasu i nikomu nie stala sie krzywda.

Najwyrazniej nie zrozumiales o co idzie batalia ..
Grupa adinistarcyjna ma prawo do zagladania do logow, plikow
konfiguracyjnych skryptow startowych i itp... Nie ma prawa _zapisywania_ i
startowania tych servisow/plikow ...

Powiem dobitnie na PLD uzytkownik w grupie root ma takie same upranienia
co zwykly uzytkownik na REDHACIE jeszcze raz powiem i to dobitnie

PLD -> uzytkonik bedacy w grupie root (administracyjnej) ma tylko i
wylacznie takie same prawa co zwykly,szary uzytkownik na RedHacie-5.2.

Amen,
--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin