Requires:

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Wto, 9 Mar 1999, 10:12:43 CET

On Sun, Mar 07, 1999 at 04:28:04PM +0100, Marek Obuchowicz wrote:
> On Sun, 7 Mar 1999, Ziemek Borowski wrote:
>
> [...]
> Wadę? A jak to rozwiązać?
> Jeżeli ma podane w pakiecie że wymaga /usr/lib/libglib.so.4 to może
> jeszcze wypisać, że chodzi o gliba, ale jeżeli jest wymagany
> /usr/lib/libcom_err.so.1.0 to skąd do %*@!() może się domyślić że ten plik
> jest częścią krb5-lib skoro tego pakietu nie ma zainstalowanego?
A ja dam inny przykład.
Teraz programy wymagające svgalib, mają:
Requires:/usr/lib/libvga.so.costam
I jak zainstaluje GGI i SVGALIB-wrappera, który też daje taką bibliotekę
wszystko jest OK. Ale co, jak aplikacje będą chciały konkretny pakiet.
Podobnie może być z Xami (może ktoś chcieć biblioteki nie z XFree), czy
z motifem.
IMHO twórca pakietu sam powinien dodać odpowiednie Requires, jeśli uważa
to za stosowne, bo inaczej będzie trzeba dodawać "Provides".
A tak wogóle, to przydałaby się kompletna baza RPM na krążku z
dystrybucją - wtedy każdy mógłby sobie odpowiedni pakiet znaleźć.

Pozdrowienia,
          Jacek
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !