PLD CVS: SPECS wojtek

Wojciech Slusarczyk wojtek w mailbox.chemo.tuniv.szczecin.pl
Pon, 8 Mar 1999, 14:52:14 CET

On Mon, 8 Mar 1999, Marcin Dalecki wrote:

> A wiesz jak latwo podszyc sie pod innego uzytkownika?

Nie, nie wiem -- poprosze o jakis przyklad.
Hm .. to zapewno jezeli jest bug w jakims programie bo normalnie to
raczej chyba ciezko...

> A wiesz ze jesli jest sie w tej samej grupe to tez zwykle nie problem
> dobic sie do samego uzytkownika... Grupa root podwyzsza uprawnienia z
> pewnoscia
> bo jesli jakis program jest set-grp-id!

To chyba nie na PLD przynajmniej nie przypominam sobie aby jakis program
byl 2711 root.root -- jak by byl to bym go od razu ciachnal .. Ale nigdy
nic nie wiadomo.

W kazdym badz razie jezeli nie grupa administracyjna root to inna, jak
zwal tak zwal, grupa administracyjna do czytania
logow/plikow_konfiguracyjnch/wszelkiej_masci_skryptow_startowych byc
powinna i to nie tworzona przez przyszlych uzytkownikow ale juz
dystrybucyjnie -- IMHO.
Potem moze sobie kazdy modyfiowac jak mu sie tam zywnie podoba.

--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin