qt gotowe

Pią, 12 Mar 1999, 18:59:15 CET

W tej chwili jeszcze mi się to ostatecznie kompiluje i sam pakiet pojawi
się w test za parędziesiąt minut ale jest on już na tyle gotowy żeby na
całego można było na jego podstawie budować dalszy stuff.

Głowna zmiana polega na lekkim przekonstruwaniu zawartości pakietów. Qt
zawiea samo libqt. Extensions - rozszerze qt ale tylko lib shared
(libqimgio). Devel zawiera lib*.so linki dokumentację i resztę libów
statycznych do OGL i Motifa, i wymaga qt i qt-extensions.

To co w tej chwili jeszcze trzeba poprawić to żeby libqimgio było
zlinkowane z libqt (brak tego). Po za tym zamiast generowania libów
statycznych możnaby dorobić generowanie shared libów. Prośba do Wojteka
Sasa - jeżeli jeszcze masz chęć zając się troche qt to pls zwróć uwagę na
powyższe. Przeróbki nie powinny być skomplikowane (modyfikacje Ze dwuch
Makefile). Tak czy inaczej powyższe do momentu skończenia całej roboty
dobrze by było gdyby zostało wprowadzone w życie.

Tak jak napisałem .. obecna forma qt po za tą niedoróbką z nielinkowaniem
z libqt libqimgio uważam, że jest już rozsądna ale jeżeli ktoś uważa, że
tak nie jest to oczywiście prosiłbym o konstruktywną krytykę. To samo
dotyczy wszystkich innych rzeczy. Przez ostatnie dwa dni do test wpadło
dość sporo pakietów. Nie do końca jeszcze je wytestowałem i o takowe testy
prosiłbym także w międzyczasie innych (choćby poprzez próby kompilacji u
siebie tego stuffu from scrach). Po południu powinienem znaleźć czas, żeby
jeszcze raz to przejrzeć i jutro będę chciał przerzucić większość obecnego
test na docelowe miejsce.

Przez najbliższy czas raczej będę chciał żeby nadal głowny nacisk szedł na
pakiety z libami bo jeszcze ciut ich zostało. Potem ciężar bedzie się
przenosił na inne rzeczy - będzie można zająć się robieniem posdstaw
działającego systemu (shadow, utili-linux, rc-scripts, shelle, kernel,
stuff do ipv6, serwisy). Oczywiście jeżeli w miedzyczasie będą wykańczane
inne pakiety to też będą wpadać. W międzyczasie zapewne osoby próbujące
nadać jakąś formę pakietom z Qt/KDE stuffem mam nadzieję, że uzyskają już
coś produkcyjnego.