Przed kolejną taczką

Pią, 26 Mar 1999, 20:27:30 CET

Zapewne w niedzielę lub przed w piniedziałek będzie kolejna taczka.

Obecnie w test jest kilak kandydatów któzry nmają tam sznsę przesiedzieć
kolejkę. Do nich zaliczają się jak na razie dwa pakiety:

- postgres

  W sasadzie jest juz tcl/tk bazowy i możnaby już niewielkim kosztem
  dorobić tcl/tk bindings.
  Wiem, że czepiam się ale jakby to zrobić teraz to są szanse, że jak
  pakiet wyskoczy z test to bedzie można o nim zapomniejć na dłużej.
  jakby ktoś miał chęć przyjrzeć się temu i zrobić kilk drobnyc hrozwinięć
  to byłoby dobrze dla postaci pakietu jaka wyskoczyłaby z test.

- tkcvs

  Nie do przyjęcia IMHO jest powiązanie na sztywno z neditem. orginalnie
  jako edytor był wołany $EDITOR ale to w Srodowisku Xowym nie za bardzo
  się sprawdza. Tzrebaby zmienić na np. xterm -e $EDITOR lub coś podobnego.
  (brak mi tu jakieś uniwersalanej koncepcji na coś takiego .. moze ktoś
  ma pomysł na coś takiego? to jest powodem pozostawienia stanu
  zastanego).

- części GNOME

  Tutaj to już wszystko zależy od tego czy da się to wypuścić w takiej
  formie, żeby przymajmniej u jednej osoby cała układanka zaskoczyła.
  Jeżeli nie uda się to teraz to wpadną tu części które podmienią wszsytko
  to co jest obecnie związane z gtk+/glib + mc.

Dla zasady "upieprzyłbym" także glibca za te kłopoty jakie sprawiał ;)
ale pakiet ten jest mocno potrzebny. Trzeba podjąć decyzję co z iconv,
którego moduły zdaje się, że pomyłkowo tkwią w podpakiecie devel. Także
warto iMHO zastanowić się nad wydzieleniem nscd w osobny pakiet.

Nadal z rzeczy nierozwiązanych jest sprawa polecenia reset w xtermie
(zauważyłem, że w Debianach też to źle działa). Może po przejściu na
linkowanie z ncurses coś się tu zmieni.

Także radziłbym zwracać uwagę na to czy w zasobach PTM nie ma polskich
manów, które możnaby podoklejać do już istniejących pakietów.

Jak coś mi się nasunie jeszcze na czoło w kwesti taczkowania to będzie cd.

klocze